Internet Americký internetový obchod eBay koupil společnost PhiSix, která vyvíjí 3D modely oblečení. Společnost eBay chce dát kupujícím možnosti vyzkoušet si oblečení ve virtuální kabince a ukousnout si díky unikátní službě ještě větší díl z rostoucího online trhu s oblečením a doplňky. Ten jen ve Spojených státech za loňský rok představoval obrat 54 miliard dolarů a do roku 2016 by měl podle odhadu společnosti eMarketer narůst až k 88 miliardám dolarů.
„Technologie PhiSixu umožňuje zákazníkům ukázat, jak oblečení padne a jak reaguje na pohyb i v online prostředí,“ uvedl v prohlášení společnosti viceprezident eBay pro inovace Steve Yankovich.
Technologie má na základě běžných měření doporučit zákazníkovi velikost, místo běžné kabinky mu může oblečení ukázat v různých scénářích – od procházky na ulici až po návštěvu golfového hřiště. Podobné nástroje se už v internetových obchodech nějakou dobu objevují, ale jako náhrada fyzického zkoušení oblečení zatím příliš neuspěly.
Yankovich ovšem věří, že se společnosti eBay podaří integrovat technologii PhiSix tak, aby byl jejich nástroj úspěšnější. Fungovat bude v celém portfoliu firmy a uživatelé ho budou moci vyzkoušet na jakémkoli přístroji.
Společnost eBay funguje od roku 1995 a dopracovala se k tržní kapitalizaci převyšující 70 miliard dolarů, PhiSix je startupem z roku 2012 s pouhými čtyřmi zaměstnanci.
Ani jedna z firem hodnotu akvizice nezveřejnila. Do inovačního centra eBay se ovšem přesune kompletní tým PhiSixu, včetně zakladatele Jonathana Sua, který dříve pracoval ve výzkumu technologického gigantu Intel nebo pomáhal vyvíjet filmové speciální efekty pro hollywoodské společnosti, jako jsou ILM nebo DreamWorks.