Menu Zavřít

Editorial

4. 2. 2019
Autor: Euro.cz

Vážené čtenářky, vážení čtenáři, do ruky se vám dostalo první číslo magazínu Export a podnikání. Připravuje ho pro vás tým redaktorů, grafiků a dalších odborníků z vydavatelství Mladá fronta. Na první pohled vás určitě potěší moderní grafika časopisu, ale to samozřejmě zdaleka není všechno.

Jako hlavní téma prvního čísla jsme vybrali Latinskou Ameriku, region s velkým ekonomickým a obchodním potenciálem, s ohromným apetitem po zahraničních výrobcích a investicích. Ten bohužel čeští podnikatelé zatím moc nevyužívají. Přitom k tomu, aby se obchodník v regionu prosadil, stačí relativně málo, krom nabídky kvalitního zboží nebo služeb i stálé obchodní zastoupení. V magazínu najdete i obsáhlý rozhovor s ministryní průmyslu a obchodu Martou Novákovou. Představuje v něm mimo jiné nové teritoriální strategie svého ministerstva a vysvětluje jejich přínos. Ten spočívá třeba v tom, že propojí politický a ekonomický pohled při nastavování nástrojů podpory exportu. Strategie by měly pomoci hlavně ve vzájemném obchodu se zeměmi, se kterými má Česká republika dlouhodobě zápornou obchodní bilanci.

Krom nápadů a námětů, jak uspět v Latinské Americe, najdete v Exportu a podnikání příběh společnosti, které se to již podařilo. Pražská firma Compelson je zakladatelem oboru forenzní analýzy mobilních telefonů, patří ke světové špičce, její produkty využívají vlády a vyšetřovatelé různých zemí světa. Navíc jde o jednu z českých firem, které vyvíjejí nejmodernější inovativní technologie.

V magazínu najdete i další texty a plno informací například ze státních organizací, které podporují export a podnikání. Na následujících stránkách představují, co je v jejich oboru nového, najdete zde i servis pro podnikatele a kalendář zajímavých akcí. x

bitcoin_skoleni

O autorovi| Vadim Fojtík, Šéfredaktor týdeníku Euro

  • Našli jste v článku chybu?