Druhé aktualizované vydání publikace Ekonomická a účetní agenda pro podnikatele je praktickou pomůckou pro začínající podnikatele - sloužit chce všem, kteří uvažují, že začnou nebo právě začínají podnikat, a to buď jako drobní podnikatelé na základě živnostenského oprávnění, či osoby podnikající podle zvláštních předpisů.
Knižní typ
Publikace je ale také určena manželkám nebo asistentkám podnikatelů, které se chtějí uplatnit nejen jako účetní, ale i jako poradci svých partnerů a mají přitom obvykle na starosti i veškeré administrativní záležitosti spojené s podnikáním. Již předchozí řádky společně se samotným názvem naznačují, čeho se knížka především týká - počátečními „úředními“ kroky nezbytnými k zahájení podnikatelské činnosti, vedení účetnictví, daňové evidenci, sociálnímu a zdravotnímu pojištění a mzdové a personální agendě tzv. „malé organizace“. Podle těchto kroků jsou rozděleny i jednotlivé tematické bloky publikace. Například první blok se zabývá především takovými otázkami, jako jsou různé nezbytné registrace - jako třeba registrace podnikatelské činnosti, registrace na finančním úřadě, registrace k sociálnímu a zdravotnímu pojištění atd. Druhá kapitola zase pojednává o vedení účetnictví - například zda vést účetnictví jednoduché, nebo podvojné, o účetních dokladech, účetních knihách, účetních závěrkách atd. Třetí kapitola pak podává základní přehled o daňové problematice. Publikace vychází ze stavu zákonných norem k 1. 1. 2003 s uzávěrkou v únoru 2003. K tomuto datu také vycházejí jednotlivé právní odkazy. Čtenář - začínající podnikatel jistě ocení i přílohy, které obsahují seznam nejčastěji používaných formulářů (rozčleněný podle jednotlivých tematických bloků publikace) a samotné vzory některých těchto formulářů.
(GRADA Publishing, a. s., rozsah 136 stran)