Menu Zavřít

Elegance do terénu

27. 3. 2003
Autor: Euro.cz

Test – Kia Sorento 2,5 CRDI

Ofenziva korejské značky KIA na Českém trhu nedávno přinesla zřejmě nejhezčí vůz této automobilky – sportovně užitkové sorento. Na terénní vůz neobvykle ladný, připomínající spíše limuzínu. Sorento má krátkou klínovitou příď, zbytek karoserie je hodně robustní. Škoda jen, že přední ochranný rám je pouze plastovou imitací, při kolizi s překážkou by se lehce rozlomil.
Na sorentu je nápadný také dlouhý rozvor, délka obytné části na úkor přídě i zádě a také velká kola. Uvnitř je dostatek místa i vzadu, sedadla jsou pohodlná a všestranně seřiditelná. A navíc v kabině panuje (pro značku KIA trochu překvapivé) ticho, motor je dobře odhlučněn. To samozřejmě platí pro rychlosti do 120 kilometrů v hodině, pak o sobě dává motor v otáčkách vědět.
Týdeník EURO testoval sorento vybavené naftovým agregátem CRDI s obsahem 2,5 litru. Dokáže dvoutunový kolos pohánět rychlostí až 170 kilometrů v hodině, při průměrné spotřebě 8,5 litrů na sto kilometrů jízdy. Na silnici se auto kvůli pevné zadní nápravě a velkým pneumatikám dost houpe, ale přesto drží perfektně stopu. Vlastnosti v terénu jsme vyzkoušeli na motokrosovém závodišti v Poříčí nad Sázavou. Na startovací rovince jsme využili redukční převodovku a vyrazili na trať s redukovaným pohonem všech čtyř kol. Na dráze, kde nebyly výjimkou desítky centimetrů bahna, se auto chovalo výtečně. Dokázalo se „vysekat“ z bláta i v případě, kdy podvozek už seděl na terénu. Není divu - odstupňování převodovky je dobře sladěno s charakteristikou motoru, takže je vždy k dispozici dostatek kroutícího momentu. Handicapem byly pochopitelně chybějící závěrky diferenciálů, ale Sorento zvládlo v Poříčí i to, co mnohem dražší VW Touareg a Toyota Land Cruiser. Tyto vozy se totiž také shodou okolností objevily ve stejnou dobu na trati a mohli jsme s nimi změřit síly. Ukázalo se, že s cenou nepřevyšující milion korun je Sorento zajímavou alternativou i pro skalní off-roadisty.

bitcoin_skoleni

Test – Kia Sorento 2,5 CRDI
(testovaná verze)
Motor vznětový
Zdvihový objem 2497 cm3
Nejvyšší výkon 103 kW
Převodovka 5 s., redukce
Nejvyšší rychlost 170 km/h
Průměrná spotřeba 8,5 l/100 km
Cena (základ) 932 080 Kč

  • Našli jste v článku chybu?