Potravinové diskontní řetězce začaly v Německu zprostředkovávat i prodej elektřiny. Tři tisícovky prodejen Lidl a Kaufland lákají na balíček „E wie einfach“ (E neboli jednoduše), což je zároveň název dceřiné společnost energetické společnosti E.On. Pokud si zákazníci do 30. prosince přes internet nebo telefonem produkt objednají, budou mít nejméně dva roky zaručeno, že za kilowatthodinu elektřiny zaplatí vždy o cent méně, než je cena, za niž se proud běžně prodává v místě bydliště. „Zjistili jsme, že spotřebitelé stále uvědoměleji vyhledávají určité nabídky elektřiny a porovnávají ceny úplně stejně jako při nákupu potravin,“ řekla Marie-Luise Wolffová, mluvčí E wie einfach.
Energetické společnosti se v Německu kvůli rostoucím cenám elektřiny ocitají pod stále větším konkurenčním tlakem a hledají přímější cesty ke spotřebiteli. Modelu poskytování služeb prostřednictvím prodejců z jiné branže nedávno začala využívat i společnost Eprimo, která patří RWE. Elektřinu nabízí ve 190 německých prodejnách mobilních telefonů The Phone House. Eprimo chce tuto strategii dále rozvíjet a nevylučuje ani spolupráci s jednotlivými drobnými obchodníky. Zatímco samotná RWE ve svém klíčovém regionu, Severním Porýní-Vestfálsku, zákazníky hromadně ztrácí, její dceřiná společnost jich letos získala už 30 tisíc a prodává elektřinu 170 tisícům odběratelů.
Hamburský poskytovatel ekologicky vyráběné elektřiny Lichtblick letos dokonce několik týdnů nabízel elektřinu v obchodech pražíren kávy Tchibo. Partnery Lichtblicku jsou i poštovní společnost Deutsche Post, železniční koncern Deutsche Bahn nebo obří zásilková společnost Otto Versand. Lichtblick tak ročně získá 50 tisíc nových odběratelů, nyní už jich má kolem 390 tisíc.