Zájem podnikatelů o informace na portálu BusinessInfo.cz se zvyšuje. Stránky jsou nejucelenější státem provozovanou informační databází zejména pro malé a střední podnikatele. Jen v lednu se na portál podívalo přes 370 tisíc návštěvníků.
Autor: Shutterstock
Portál BusinessInfo.cz je takovým internetovým dědou Vševědem pro firmy a živnostníky. Nabízí zřejmě nejucelenější informace od státní správy, protože zveřejňuje v přehledné podobě a na jednom místě souhrn zpráv od různých ministerstev i dalších státních orgánů. Podnikatelé si zvykli, že dříve roztříštěné informace jsou nyní k dispozici na jednom místě v přehledné podobě. Proto raketově roste jeho popularita mezi podnikateli, tím spíš, že nabízí veškeré informace samozřejmě zdarma.
„Myšlenka vytvořit portál, který by shrnoval na jedno místo informace od různých státních institucí, se objevila už v roce 2001. Zpočátku ale nebylo v silách agentury CzechTrade, jež portál provozuje, přimět některá ministerstva, aby podklady do systému sama vkládala. Proto vznikla redakce, která se o obsah stará,“ říká vedoucí projektu Radek Ježdík. „Jak ale rostla návštěvnost portálu, nakonec se začaly některé státní orgány hlásit samy. Například exportéři tak najdou na stránkách velmi obsáhlou databázi teritoriálních informací o státech, kam vyvážejí své výrobky nebo služby. Nechybějí ani aktuální exportní příležitosti. V těchto dnech podnikatele také hodně zajímají třeba informace o daních. Například náš loňský daňový speciál měl opravdu veliký úspěch. Podnikatelé si stáhli z portálu přes 60 tisíc interaktivních daňových formulářů. Předpokládáme, že letošní speciální příloha bude ještě čtenější,“ říká Radek Ježdík.
Zájem mají exportéři i studenti
Ostatně právě zájem podnikatelů dělá redakci portálu v poslední době radost. V lednu dosáhl rekordních 370 tisíc návštěvníků. Přitom v prvních letech své existence dosahoval průměrně jen asi 30 tisíc návštěvníků měsíčně. „V roce 2006 došlo k zásadnímu redesignu portálu. Velký potenciál jsme viděli zejména v optimalizaci pro internetové vyhledávače. Jakmile se vyhledávače jako Seznam či Google dostaly k našemu zajímavému obsahu, vzrostl podíl příchozích návštěvníků z vyhledávačů z původních pěti procent na stávajících 60 až 70 procent,“ pochvaluje si Radek Ježdík. Kromě této optimalizace došlo i k celkovému zpřehlednění zveřejňovaných informací.
Stránky pro mě byly učebnicí
Podnikatelé si každopádně stránky pochvalují. „Když jsem zakládal firmu, byly pro mě tyhle stránky hlavním zdrojem informací. Takovou učebnicí,“ říká Petr Kudláček, majitel společnosti Memos, která působí v oblasti výpočetních technologií. „Našel jsem tam spoustu užitečných rad například z oblasti zákonů,“ dodává podnikatel.
Reklamy vás obtěžovat nebudou
CO TAKÉ NAJDETE NA www.businessinfo.cz |
* Informace pro vstup do podnikání * Teritoriální informace o všech státech světa * Aktuality ze zahraničního obchodu * Důležité zákony * Daňové předpisy * Kompletní manuál pro exportéry |
Co do designu jsou stránky BusinessInfo.cz relativně strohé. „To je častá výtka. My ale na rozdíl od komerčních portálů musíme dodržovat zákonná pravidla přístupného webu. Takže nemůžeme jen tak využívat některé moderní webové prvky. Ty by sice možná web zatraktivnily, ale stránky musejí být snadno přístupné každému uživateli, a to i včetně lidí se zdravotním postižením,“ zdůrazňuje Ježdík.
Na druhou stranu je pro uživatele příjemné, že ho na portálu neobtěžují žádné reklamy. „Máme samozřejmě spoustu nabídek od nejrůznějších firem, které by u nás s přihlédnutím k návštěvnosti a zaměření portálu chtěly inzerovat. To ale zatím není možné.“
Veřejná správa zacílí i na Facebook
Grafické zatraktivnění stránek je každopádně jednou ze změn, kterou plánuje portál pro nejbližší budoucnost. Dalším bodem v seznamu novinek je snaha více oslovit mladou generaci studentů. „Jednou budou chtít podnikat, a pokud je získáme už nyní, určitě budou BusinessInfo.cz využívat i v budoucnosti. Chceme proto využít například sociální sítě jako jsou Facebook nebo Twitter,“ nastiňuje budoucnost portálu BusinessInfo.cz Radek Ježdík.