PRAHA (zao) – Elektronická podání dokumentů orgánům státní správy stále více získávají na oblibě. Za necelých sedm měsíců letošního roku Portál veřejné správy Portal.gov.cz doručil orgánům veřejné správy více těchto elektronických podání než za celý loňský rok. K 25. červenci zpracoval a předal 396 869 elektronických transakcí, které reprezentují zhruba šest a půl milionu jednotlivých dokumentů. Za celý předchozí rok portál zpracoval o dva tisíce podání méně. „Tato čísla potvrzují stále vzrůstající tendenci využívání portálu veřejné správy pro doručování do veřejné správy,“ říká mluvčí ministerstva Klára Volná.
Ministerstvo dále uvádí, že k využívání elektronických podání prostřednictvím portálu veřejné správy je dnes registrováno více než osmačtyřicet tisíc uživatelů. Mezi orgány státní správy, s nimiž je elektronická komunikace možná, patří například Česká správa sociálního zabezpečení, ministerstvo informatiky, generální ředitelství cel, ministerstvo financí, ministerstvo dopravy nebo úřad ombudsmana.
Služby portálu, dostupné elektronickou cestou, se navíc neustále rozšiřují. V červenci tohoto roku například přibylo zasílání výsledků testů pro získání řidičského oprávnění ze zkušebních míst na ministerstvo dopravy.