Profit po deseti letech...Před deseti lety, v Profitu č. 28/1993, jsme psali o firmě Emco a jejím majiteli Zdeňku Jahodovi. Jak se této firmě dařilo v uplynulém desetiletí? Čeho dosáhla?Emco založil Zdeněk Jahoda v roce 1991, který začínal tak jako mnohé začínající české firmy v té době, s živnostenským oprávněním pro obchod.
Profit po deseti letech…
Před deseti lety, v Profitu č. 28/1993, jsme psali o firmě Emco a jejím majiteli Zdeňku Jahodovi. Jak se této firmě dařilo v uplynulém desetiletí? Čeho dosáhla?
Emco založil Zdeněk Jahoda v roce 1991, který začínal tak jako mnohé začínající české firmy v té době, s živnostenským oprávněním pro obchod. Největším oříškem tehdy pro něj bylo získat povolení k zahraničněobchodní činnosti. Z potravinových produktů to tehdy byly jen rostlinné oleje. Obchodní komodity firmy se ale postupně měnily a od roku 1993 to již byly pouze potraviny. Dalším významným mezníkem ve vývoji firmy byl rok 1995, kdy k zahraničním dodavatelům přibyly i další výrobky značky Emco od českých výrobců. K důležitým datům firmy Emco patří přelom minulého a našeho tisíciletí, kdy firma zahájila investice do vlastních výrobních kapacit včetně vlastního vývoje. V roce 2000 převzalo Emco výrobce instantních jídel a nápojů D.K.Food Bohumín. Pod značkou Emco se vyrábějí müsli, kukuřičné a obilné lupínky a další ochucené cereální výrobky, instantní ovocné nápoje, capuccino, ale také Emco za minutku - instantní hotová jídla a polévky. V současné době má Emco přední postavení cereálních výrobců na tuzemském trhu, když se prosadila i vedle známých světových firem jako například Nestle a Kelloggs. Ambiciózní cíle má majitel firmy i do budoucna: chce výrazněji uspět na trzích Evropské unie. Před časem k tomuto cíli Zdeněk Jahoda uvedl, že Emco zná tamní trh velice dobře, pohybuje se na něm už přes deset let a vstup do Evropské unie mu to ještě usnadní. Emco je dobrý příkladem ryze české firmy, která prošla vývojem od malé firmy ke středně velké a která se v poměrně krátkém čase po svém vzniku prosadila na domácích trzích, když si našla „svůj segment“ trhu, a pro úspěch na něm neváhá investovat do výroby i do vývoje. Za úspěchem firmy stojí zřejmě i její filozofie, kterou v podstatě vyjádřil před časem Zdeněk Jahoda slovy: „Zaměřuji se především na originalitu a kvalitu výrobků. Chci dokázat, že výrobky s českou značkou za rozumné ceny se mohou srovnávat se světovými značkami.“