Menu Zavřít

Emisní skandál: Volkswagenu prý pomáhal Bosch

18. 8. 2016
Autor: Christoph Hoffmann via Wikimedia Commons CC-BY-SA-2.0

Německý dodavatel automobilových součástek Robert Bosch se podílel na plánu automobilky Volkswagen obcházet americké zákony o emisích. Uvedli to právníci amerických majitelů naftových aut značky Volkswagen s nadměrnými emisemi. Společnost Robert Bosch byla prý v tomto dlouhodobém podvodném plánu "vědomým a aktivním účastníkem".

Právníci dotčených majitelů vozů se u soudu v San Francisku odvolali na dokumenty, který prý žalující straně předala sama automobilka. Většina obvinění vůči společnosti Robert Bosch však vzhledem k důvěrnému charakteru těchto materiálů zůstává pod zámkem, uvedli právníci žalující strany. „Bosch hrál v tomto podvodném podniku klíčovou roli a pěkně z toho profitoval,“ stojí podle agentury Reuters v soudních spisech.

Mluvčí společnosti Bosch bez dalších podrobností uvedla, že firma bere obvinění vážně a spolupracuje s několika institucemi. Volkswagen se k věci odmítl vyjádřit. Uvedl pouze, že na mnohamiliardové urovnání žaloby kvůli skandálu kolem falšování testů emisí v jeho vozech to nebude mít žádný vliv.

Formální obvinění vůči společnosti Bosch zatím vzneseno nebylo. Němečtí vyšetřovatelé ale v prosinci uvedli, že zkoumají, zda některý ze zaměstnanců této společnosti do skandálu kolem falšování testů emisí v autech od Volkswagenu nebyl zapleten.

Volkswagen jedná o ukončení trestního řízení

VW jedná s vládou USA. Hrozí mu rekordní pokuta

Továrna Volkswagenu

Bosch vyrábí řídící jednotku motoru, která se často označuje jako „mozek“ motoru a kterou využívají někteří přední světoví výrobci aut včetně německého Volkswagenu, kterému dodává software a součástky. Zodpovědnost za to, jak je software využit pro regulaci výfukových zplodin a spotřeby paliva, ale podle firmy leží na výrobcích aut.

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) loni v září obvinila Volkswagen, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že po celém světě software instaloval do zhruba 11 milionů aut, včetně asi 1,2 milionu vozů české součásti Škoda Auto.


Dále čtěte:

FIN25

Volkswagen bude stát emisní aféra 15 miliard dolarů

Jižní Korea zarazila prodej aut Volkswagen


  • Našli jste v článku chybu?