Menu Zavřít

Erotický byznys má to nejlepší před sebou

26. 11. 2018
Autor: Euro.cz

Češi erotiku a erotické zboží stále teprve objevují. A také si uvědomují zdravotní přínosy jeho použití, říká Petr Novotný, zakladatel a majitel společnosti City Realex

Byznys s erotikou má několik výhod.

Kromě toho, že se lidem prodává radost, potěšení a stále častěji také zdraví, patří mezi odvětví, která netrpí na ekonomické cykly, přičemž v době, kdy ostatní odvětví upadají, se erotice daří snad ještě lépe. Taková je více než 25letá osobní zkušenost Petra Novotného. Společnost City Realex založil, tehdy ještě jako student VŠE, se svou manželkou a dnes je z obchodů Erotic City nejširší síť erotických obchodů v České republice a střední Evropě.

Říkáte, že erotika, a tedy také vaše ochody Erotic City mají to nejlepší před sebou. Krize, na kterou se pomalu chystají ostatní, se tedy neobáváte?

My jsme jednu krizi už velmi úspěšně přečkali, a tak máme dobré zkušenosti.

S nadsázkou řečeno - v krizi přestáváme kupovat domy, auta a jezdit na drahé dovolené, ale o to více se věnujeme sami sobě. A tedy také erotice. Rád říkávám, že erotika je anticyklická.

* Proč si ale myslíte, že to nejlepší z hlediska prodeje erotického zboží máte před sebou?

Protože Češi, ale vlastně celý region střední Evropy teprve nyní začíná vážně objevovat erotiku a erotické zboží. Jsme velmi liberální a otevření, ale zatím, co se erotiky týká, jsme byli spíše hraví a ostýchaví. To se mění, třeba i díky sérii knih a filmů Padesát odstínů šedi.

* Očekáváte další rozvoj prodejní sítě a nárůst tržeb?

Máme smělé plány, které jsou podepřeny velmi odbornou znalostí prostředí a schopností predikovat vývoj na trhu.

Během následujících let bychom velmi rádi zvětšili naší stávající síť v České republice o polovinu, tedy o dalších 50 obchodů především v obchodních centrech. A také připravujeme vstup na zahraniční trhy. Víc ale neprozradím, protože nechceme konkurenci ani naznačovat.

* Která konkurence je pro vás nebezpečnější?

Internetoví prodejci, nebo velké nadnárodní společnosti, které se chystají na český trh?

Online bereme velmi vážně, ostatně sami se na prodej erotického zboží prostřednictvím e-shopu soustředíme a v posledních měsících jsme značně inovovali, přesto pro mnoho lidí to bude vždy jen doplněk. Snad ještě více než vjiných oborech platí, že lidé si chtějí to, co vybírají, osahat, vidět, aby měli lepší představu. Je pravda, že internet téměř vytlačil pornografické filmy, ale za to jsme paradoxně rádi, protože to umožnilo výraznější proměnu naší branže.

Jsme si vědomi našeho unikátního a úspěšného konceptu. A co se týká vstupu nové konkurence, tak zatím šlo vždy o pokusy spojit se nějakou formou s námi, nebo nás dokonce koupit. Nabídky dostáváme i dnes, mnozí velcí hráči na trhu si přejí, abychom se s nimi spojili alespoň pro vstup na nové trhy.

* Jak se projevila proměna branže?

Erotické filmy už v nabídce nemáte?

Ještě se nějaké najdou, ale je to velmi malé množství v porovnání celkovou nabídkou zboží. Mimochodem, stále se prodávají i VHS kazety, jen za loňský rok jsme jich prodali přes dvanáct tisíc. Ale pro nás je stěžejní orientace na zákazníky, pro které je erotické zboží do jisté míry zdravotní pomůckou. Ostatně existují země, kde se na některé erotické pomůcky připlácí ze zdravotního pojištění. Celá změna posledních let přivábila do našich obchodů mnoho párů, které dnes tvoří nadpoloviční většinu klientely.

* Uvažujete o nových segmentech podnikání?

Nikdy neříkej nikdy, možné je všechno.

Spolu s manželkou jsme vybudovali firmu úplně z ničeho, věnovali jsme jí posledních 25 let života. A dnes přemýšlíme, co dál. Určitě nechceme odejít, máme spoustou plánů a do pěti let bychom rádi přesáhli hranici miliardy korun na tržbách.

Třeba ale přijde dobrá nabídka na spolupráci, objeví se investor, který nám pomůže plány urychlit. Zatím to necháváme volně plynout a soustředíme se na to, abychom vše postupně realizovali. Teď se kupříkladu těšíme na začátek prosince, který pro nás bude dalším pomyslným milníkem.

Poprvé budeme mít větší reklamní kampaň, a to včetně televizní reklamy.

Doufáme, že se bude líbit i divákům, nejen nám. A především že bude mít ten správný efekt na prodeje. A také na zdraví našich klientů, to duševní i fyzické. •

bitcoin_skoleni

O autorovi| Václav Herz, herz@mf.cz

  • Našli jste v článku chybu?