Jak poznat úspěšnou firmu? Měřítek je několik. Tak například, že své podnikání postupem času rozšíří za hranice. Nebo že se na trhu udrží déle než celou jednu dekádu. Případně že se rozroste na stovky zaměstnanců, stane se jednorožcem a počet jejích zákazníků přesáhne hranici rovných sta tisíc.
Podobných firem není na světě mnoho, několik však ano. A patří mezi i původně estonský startup Pipedrive, který se zabývá vývojem sofistikované CRM platformy pro řízení prodejů.
Společnost má vlastní pobočky hned v osmi zemích, včetně Česka. A právě i její pražský tým čítající 50 lidí se pomocí svého nástroje LeadBooster na dosažení posledně vyjmenovaného ,kritéria‘, k němuž došlo v uplynulých dnech, významně podílel.
„Pipedrive dosáhl důležitého milníku v počtu zákazníků, čímž potvrzuje úspěšnost své dlouhodobé strategie – komplexně uspokojit potřeby malých a středních firem a pokrýt celý prodejní cyklus,“ prozradil redakci Euro.cz jako první Michal Smetana, vedoucí tuzemské pobočky estonské společnosti. Obří klientská základna podle něj mimo jiné znamená, že v průměru každé dvě vteřiny vznikne na světě kontrakt, který je uzavřen právě pomocí softwaru Pipedrive.
Pražský tým byl založen před třemi a půl roky, sám Smetana mu začal šéfovat loni v srpnu. Společně s kolegy se zde soustředí především na vývoj nových nástrojů a funkcionalit. Těch má česká filiálka prozatím na svém kontě šest. Nejúspěšnější zde vyvinutou platformou je již zmíněný LeadBooster, jenž dokáže skrze cloudové CRM generovat relevantní obchodní leady, pomocí nichž dochází ke snadnějšímu oslovování potenciálních zákazníků.
„Chceme obchodníkům nabídnout vše potřebné k hladké týmové spolupráci a rychlejšímu uzavírání obchodů. Cílem je poskytnout v rámci naší platformy vše, co souvisí s prodejem, tedy marketingové a komunikační nástroje, aplikace pro fakturaci, řízení procesů, plánování i zákaznickou podporu,“ vysvětlil Smetana s tím, že právě péče o stávající zákazníky má být činností, na kterou se nyní bude s kolegy zaměřovat ještě více než v minulosti.
Z garáže na druhý konec světa
Samotný Pipedrive byl založen v roce 2010 v Tallinu, hlavním městě Estonska. Zasloužila se o to hned pětice podnikatelů - Timo Rein, Urmas Purde, Ragnar Sass, Martin Henk a Martin Tajur. K rozvoji svých myšlenek na zhotovení moderního a uživatelsky přívětivého nástroje na podporu prodejů s využitím analytiky a podrobných reportů, se museli pánové na samém začátku společné cesty spokojit s prostými garážovými prostory.
Jen o pouhý rok později se ale firma již účastnila amerického akcelerátoru AngelPad, který jí otevřel dveře dále, konkrétně až do 170 zemí světa. Krom toho se před několika lety dostala do prestižního žebříčku časopisu Financial Times FT1000, který každoročně mapuje tisícovku nejrychleji rostoucích společností v Evropě, a změnila své majitele. To když v roce 2020 odkoupila ve startupu majoritní podíl investiční skupina Vista Equity Partners.