Pokud se rozhodneme brát ty televizní spoty vážně, i když nám většina z nich našeptává, že jde o vtip, jasně se ukazuje, že si politici vybírají čistě domácí témata. Přesněji řečeno ta, která podle jejich průzkumů zajímají české voliče. Opravdu si Tomio Okamura myslí, že v europarlamentu se řeší pomoc českým rodinám a „ne nepřizpůsobivým“? Opravdu si KDU - ČSL představuje, že jim v Evropě projde podpora českým potravinám? Vyřeší Jan Keller v Evropě českou nezaměstnanost?
Nikoliv, Evropa má trochu jiné problémy. Kandidáti do eurovoleb je nechtějí nebo spíše neumí přečíst a cílí na to nejjednodušší, čemu sami dokáží rozumět.
Zúčastníte se voleb do Evropského parlamentu?
Proč se ze spotů nedozvíme nic o postoji k transatlantickému volnému obchodu (TTIP)? Smlouva, která má být dokončena na konci roku má pro ekonomiku států EU znamenat přínos 120 milionů eur, 90 milionů pro tu americkou a pro zbytek světa 100 milionů eur. TTIP má patnáct pracovních skupin. A co my?
Navzdory proklamacím ODS se nás za nějakých patnáct let bude týkat společná evropská měna. Jak ale dosáhnout toho, aby byla dostatečně silná, aby zaplatila důchody stárnoucí evropské populaci? Jak se čeští europoslanci staví vlastně k bankovní unii a kontrole bank, která bude stát i dceřiné pobočky v souhrnu stamiliony eur?
Nic z toho se ze spotů vysílaných ve veřejnoprávní televizi nedozvíme. Politici to hrají na sympatie a na trochu uprděné maličkosti pro své publikum. To publikum, kterému by měli sami vysvětlovat, k čemu Evropa je a o co se v ní opravdu hraje.
Další komentáře autora najdete zde: