PRAHA (tpk) - Japonská automobilka Mazda počátkem ledna na autosalonech v Los Angeles a Detroitu představí dlouho očekávaný sportovně užitkový model CX-7 a zahájí novou vlnu útoku na Spojené státy. Automobil, který do tamních showroomů dorazí na jaře, má být prvním ze tří modelů určených především pro USA. „Severoamerický trh bude nadále hrát klíčovou roli v dosahování globálních úspěchů automobilky Mazda Motor,“ tvrdí Jim O’Sullivan, prezident a výkonný ředitel Mazda North American Operations.
Model CX-7 má mít zpočátku v nabídce pouze jeden agregát, čtyřválcový turbodiesel o objemu 2,3 litru a výkonu 244 koní, a automatickou převodovku. Designem interiéru i exteriéru do značné míry vychází z letos představené studie MX-Crossport a má zákazníkům nabídnout praktičnost užitkového vozu spojenou s ambicemi na sportovní jízdu. Do Evropy však dorazí výrazně později. Teprve na konci příštího roku by totiž měla automobilka poskytnout specifikaci týkající se evropské verze.