Evropský komisař pro zdraví a spotřebitelskou politiku John Dalli zahájil před týdnem druhou fázi protikuřácké kampaně Evropské komise a oznámil, že k dnešnímu dni vyjádřilo svou podporu kampani „Ex-kuřáci jsou nezastavitelní” prostřednictvím sociálních médií přes 500 000 Evropanů.
Foto: ACC PR
Kampaň „Ex-kuřáci jsou nezastavitelní“, která odstartovala v červnu tohoto roku, má za cíl pomoci mladým lidem přestat kouřit, anebo, pokud již s kouřením přestali, podpořit jejich odhodlání se k tomuto zlozvyku nevracet a učinit je tak v jejich snažení „nezastavitelnými. Kampaň je zaměřena především na mladé ve věku 25-34 let. V kontextu předchozích kampaní ojedinělá koncepce „Nezastavitelných“ klade důraz na výhody, které ex-kuřákovi život bez cigarety přináší: pevnější zdraví, pestřejší společenské styky, více peněz, a tedy i možnost užívat naplno každého dne.
„Z dosavadních reakcí jsem nadšený,“ říká komisař Dalli. „Především mne nesmírně těší fakt, že se doposud ke kampani v sociálních médiích přihlásilo přes 500 000 kuřáků z celé Evropy. Za tři měsíce existence iCoach, našeho interaktivního motivačního nástroje v boji kouření, jej využívá více než 20 000 kuřáků. iCoach nabízí podporu v jednotlivých fázích procesu odvykání kouření prostřednictvím praktických tipů a rad. Je to vůbec poprvé, kdy kampaň EU nabízí zcela konkrétní a praktickou pomoc.“
„EU uskutečnila rozsáhlý průzkum o výsledcích svých posledních kampaní,“ pokračuje komisař Dalli. „Drtivá většina, tj. 77 % dotázaných, potvrdila, že naše poselství funguje. Budeme nadále usilovat o to, aby naše sdělení byla dostatečně přesvědčivá, účinná a odpovídala potřebám a očekávání mladých lidí.
Těžištěm druhé fáze této evropské iniciativy je rozsáhlá reklamní kampaň, jejímž cílem je upozornit na pozitiva, která z rozhodnutí jednou pro vždy s kouřením přestat vyplývají. Kampaňbude probíhat ve všech členských státech EU a její součástí budou nejrůznější doprovodné sportovní a společenské akce pro veřejnost či aktivity spojené s péčí o zdraví spotřebitelů. Podporu přinesou iniciativě také partnerství s klíčovými zaměstnavateli, jejichž cílem bude propagace boje proti kouření na pracovišti. Smyslem takovýchto aktivit je poskytnout mladým Evropanům bližší informace o projektu, nabídnout jim poradenství a seznámit je s interaktivními nástroji, které jsou jim v rámci odvykání kouření k dispozici.
„Sám jsem před několika lety přestal kouřit,“ říká komisař Dalli, „a vím, jak těžké to může být. Jsem přesvědčen, že prostřednictvím této nové kampaně a podpůrné internetové platformy budeme skutečně schopni v životě lidí něco změnit a pomoci jim stát se „nezastavitelnými“.