Zaměření Evropy na LNG vychází z plánu EU
být do roku 2050 prvním klimaticky neutrálním kontinentem. Plán mimo jiné
počítá s redukcí emisí v dopravě o 90 procent a nástupem alternativních paliv.
K tomuto trendu hodlá přispět i Eurowag.
"Během tří let plánujeme zvýšit byznys založený na aktivitách mimo
tankování nafty dvakrát rychleji než ten dieselový. Zaměříme se přitom i právě
na LNG, kde už existuje rozsáhlá čerpací infrastruktura i dostatečná nabídka výrobců
nákladních vozidel," říká Anne Schwier, výkonná ředitelka divize pro novou
mobilitu a alternativní paliva.
Dojezd až 1 600 km, tichý provoz a nižší
spotřeba
Liquefied Natural Gas (LNG) umožňuje
snížení nákladů na palivo až o 20 procent kombinací nižší ceny paliva a snížení
spotřeby. Vozy na LNG mají dojezd až 1 600 km, jsou tišší a mají nižší emise CO2,
NOx pevných částic, nebo SOx. Nákladní vozidla na LNG už nabízí
velké značky jako Scanie, Volvo nebo Iveco.
V oblasti těžké dálkové nákladní
dopravy je v současnosti zkapalněný zemní plyn považován za jedinou dostupnou a
ekonomickou alternativu nafty. Navíc, fosilní zemní plyn může být postupně
nahrazen biometanem pocházejícím z přírodních zdrojů, který snižuje emise
skleníkových plynů již dnes až o 95 procent.
Zatímco LNG je vhodné pro dálkovou nákladní
dopravu, v regionální nákladní, osobní a městské a příměstské
hromadné dopravě se více prosazuje CNG, tedy stlačený zemní plyn. Podle studií
by se počet čerpacích stanic na CNG v Evropě by se měl za deset let zvýšit
z 3 900 na 10 000 a počet nákladních aut z 27 000 na 190 000. Počet
osobních aut na CNG se má zvýšit z 1,4 na 12,6 milionu aut.
„Eurowag jako energeticky a palivově
neutrální společnost bude poskytovat svým zákazníkům maximální flexibilitu,
pohodlí a nákladově efektivní řešení, bez ohledu na to, jaké palivo používají dnes
nebo pro jaké se rozhodnou v budoucnu,“ uzavírá Anne Schwier.