PRAHA (mat) - V České republice letos plánuje expanzi více než 150 tuzemských a zahraničních společností. Povzbudivou zprávu pro developery a vlastníky nemovitostí přinesla nejnovější studie rakouské společnosti RegioPlan Consulting, která uvádí, že firmy zabývající se obchodem, službami a gastronomií hledají pro svůj růst zhruba 500 nových lokalit.
Největší zájem společnosti projevují o centra měst, pronajmout plochy v nákupních střediscích si hodlá pouze třetina z nich. Od strategie velkoplošných prostor v obchodních střediscích upouštějí především potravinářské maloobchodní řetězce, jež hledají spíše menší objekty v lepších lokalitách v blízkosti středu města. Nejvíce budou letos v České republice expandovat obchodníci s botami a levným oblečením. Z oslovených 150 firem, které plánují růst, činí jejich podíl 28 procent. Na opačném konci žebříčku skončily s pouhým jedním procentem gastronomické řetězce. Mají pro to pádný důvod. Rakouská studie uvádí, že průměrná česká domácnost utratí za jídlo v restauracích jen 12 440 korun ročně.