Menu Zavřít

Exportní cena odhalí nejúspěšnějšího českého exportéra

27. 8. 2009
Autor: profit

Odstartoval 12. ročník soutěže českých exportérů - Exportní cena DHL HSBC. V rámci kategorie Exportér teritoria byla pro tento rok vybrána Čína, v kategorii Exportér regionu Moravskoslezský kraj. Po loňské premiéře bude již podruhé uděleno Zvláštní ocenění vládní agentury CzechTrade za aplikaci průmyslového designu.

Slavnostní vyhlášení vítězů loňského 11. ročníku Exportní ceny DHL proběhlo v prostorách Švandova divadla v Praze na Smíchově. Tento večer byl tématicky věnován zemím jihovýchodní Evropy.

Autor: www.exportnicena.cz

Exportní cena DHL HSBC (doposud pod názvem Exportní cena DHL) je prestižní ocenění udělované malým a středně velkým exportním firmám v České republice s cílem poukázat na jejich význam pro českou ekonomiku. Jedná se o nejdéle každoročně udělované ocenění českým exportérům na území České republiky. S nápadem pomoci českému exportu přišla společnost DHL v roce 1997. Český zahraniční obchod čelil v té době vážným problémům, které přerostly v měnovou a makroekonomickou krizi.

Luděk Drnec, obchodní ředitel DHL Express (CZ), k tomu dodává: „Chtěli jsme ukázat, že malé a střední firmy mohou české ekonomice pomoci z krize, což se nakonec potvrdilo. Ohlédnu-li se zpět, troufám si tvrdit, že za těch dvanáct let se Exportní cena DHL stala již tradiční součástí českého exportu. A v současné situaci, kdy čeští exportéři čelí všem výzvám globální ekonomické krize, je téma Exportní ceny DHL HSBC stejně aktuální, jako bylo při jejím vzniku.“

Koncept čtyř hlavních soutěžních kategorií pokračuje i v roce 2009. Firmy se utkají v kategoriích: Středně velká společnost - Malá společnost - Exportér teritoria - Exportér regionu. Samostatnou kategorií je ocenění Nejúspěšnějšího klienta agentury CzechTrade a Zvláštní ocenění agentury CzechTrade za aplikaci průmyslového designu.

Hodnotícím kritériem exportérů je index, který se vypočítá jako násobek meziročního růstu exportu a podílu exportu na obratu. Na základě získaných výsledků je určeno pořadí a společnosti jsou rozděleny do kategorií.

Soutěžní kategorie v roce 2009:

1. Malá společnost - kategorie je určena malým firmám s maximálním počtem 50 zaměstnanců a obratem do 300 milionů Kč. Zahraniční vlastník společnosti může ve firmě držet maximálně 49 %. Vznik společnosti musí být datován před 1. lednem roku 2007.

2. Středně velká společnost - kategorie je určena středně velkým firmám s maximálním počtem 250 zaměstnanců a obratem do 1,5 miliardy Kč. Zahraniční vlastník společnosti může ve firmě držet maximálně 49 %. Vznik společnosti musí být datován před 1. lednem roku 2007. 3. Exportér regionu - speciální kategorie - v letošním roce byl vybrán Moravskoslezský kraj. 4. Exportér teritoria** - speciální kategorie- pro letošní rok byla vybrána Čína.

Nejúspěšnější klient CzechTrade - kategorie hodnotí firmy na základě nově uzavřených exportních kontraktů realizovaných s podporou služeb agentury CzechTrade.

Zvláštní ocenění agentury CzechTrade za aplikaci průmyslového designu - toto ocenění si klade za cíl zvýšit povědomí českých firem o využití průmyslového designu a pomoci jim tak obstát v silné zahraniční konkurenci.

„Při zpracování žebříčku využijeme naše zázemí největšího poskytovatele informací pro hodnocení bonity obchodních partnerů na českém trhu. V obchodě, a zvláště mezinárodním, je klíčová důvěra a my věříme, že Exportní cena DHL HSBC zviditelní právě důvěryhodné a perspektivní exportéry,“ sdělil Radek Laštovička, ředitel Coface Czech, zástupce odborného garanta v rámci soutěže.

bitcoin_skoleni

Více informací o soutěži naleznete na www.exportnicena.cz . Slavnostní vyhlášení vítězů Exportní ceny DHL HSBC proběhne letos v listopadu v prostorách Kláštera minoritů sv. Jakuba v Praze.

Při této příležitosti budou oznámeny i výsledky 18. vlny Exportního výzkumu DHL CzechTrade, který dlouhodobě mapuje názory nejvýznamnějších českých vývozců k aktuálním událostem v České republice i v zahraničí.

  • Našli jste v článku chybu?