Americká internetová společnost Facebook koupila české studio Beat Games, které vyvinulo úspěšnou hru pro virtuální realitu Beat Saber. Facebook to v úterý oznámil prostřednictvím své vývojářské firmy Oculus a studio Beat Games transakci potvrdilo. Podle analytiků české studio pod Facebookem rychle poroste.
„Úspěchy Beat Games jsou už nyní působivé, ale Facebook a tým studia Beat Games ví, že se toho dá na poli virtuální reality, her a hudby udělat ještě mnohem více,“ uvedl v prohlášení zástupce americké společnosti Mike Verdu. Studio Beat Games se podle něj stane součástí studia Oculus, které patří společnosti Facebook, „jako nezávisle řízené studio“ se sídlem v Praze.
Máte zkušenost s virtuální realitou?
„S nadšením oznamujeme, že se připojujeme ke studiu Oculus jako nezávisle řízené studio v Praze! Je to pro nás velký krok a nemůžeme se dočkat, až posuneme virtuální realitu společně ještě dál,“ uvedlo na twitteru české studio, které se proslavilo hrou Beat Saber.
Slováci Ján Ilavský a Vladimír Hrinčár a Čech Jaroslav Beck vyvinuli hru Beat Saber, ve které hráči za hudebního doprovodu rozsekávají krabice pomocí svítících laserových mečů. Letos v dubnu získal Beat Saber cenu za nejlepší českou hru roku 2018. Ve svém segmentu nejprodávanější hrou na světě.
Verdu v prohlášení hráče na celém světě ubezpečil, že studio Beat Games bude nadále dodávat aktualizace své úspěšné hry pro všechny platformy, na kterých je dostupná. V prohlášení zástupce Facebooku také naznačil, že by americká společnost mohla pokračovat v akvizicích na poli virtuální reality. „Jsme nadšení, že se Beat Games připojilo k našemu týmu. Tohle je jen začátek,“ uvedl Verdu.
Fenomén Beat Saber. Čeští vývojáři vytvořili nejúspěšnější hru ve virtuální realitě
„Akvizici českého herního studia Beat Games Facebookem nelze hodnotit jinak než jako obrovský úspěch pro zmiňované studio, ale také pro českou VR (virtuální realita) komunitu obecně. Potvrzuje se tím přední místo českého VR průmyslu ve světě. Je známo, že ambice Facebooku na poli VR nekončí v herním průmyslu. O jeho plánech svědčí i akvizice společnosti Oculus VR, předního výrobce VR brýlí, z roku 2014,“ uvedl expert na VR, PwC Česká republika Martin Matulík.
Podle odborníka na český herní trh Martina Bacha dává koupě Beat Games z hlediska Facebooku smysl. „Beat Saber není jen vlajkovou lodí současné VR scény, ale hlavně má obrovský potenciál do budoucna. Na jeho základě může vzniknout platforma, která bude VR hardware prodávat ještě několik let,“ podotkl. Beat Games se podle něj budou dále rozrůstat a expanze nabere pravděpodobně o dost rychlejší tempo, než kdyby firma zůstala nezávislou.
Dále čtěte:
Bez virtuální a rozšířené reality se neobejdeme
Šampion Carlsen koupil od šachového amatéra tréninkovou platformu. Za milion liber
Vědci po střelbách v USA: Spojitost mezi videohrami a pácháním násilí se zbraní neexistuje
Útraty za videohry rostou. Češi loni „propařili“ 3,6 miliardy korun
Lepší než doopravdy: Česko zaujalo přední místo v byznysu s „chytrou“ virtuální realitou