Společnost Facebook si nechá udělat nezávislý audit na své reklamní platformě. Americká firma již dříve přiznala, že nadhodnocovala informace o zobrazování reklamy. Informaci přinesla agentura Reuters.
Facebook se v září přiznal, že nadsazoval údaj o průměrné době, kterou uživatel stráví sledováním videa. Uvedl průměrnou dobu jen pro ty uživatele, kteří strávili u videa více než tři vteřiny. V listopadu pak připustil další čtyři chyby ve své metrice, které však neměly mít výrazný vliv na statistiky.
Společnost proto slíbila, že vůbec poprvé poskytne nezávislému auditorovi veškeré informace včetně přesného času v milisekundách. To se týká nejen reklamy na sociální síti facebook, ale také přidružené aplikaci Instragram.
Auditem chce technologický obr uchlácholit inzerenty, pro které je statistika důležitá. Mimo to chystá tento rok další vylepšení k videím. Inzerentům přibudou volby placení jen za určitých podmínek, třeba když se video přehraje celé nebo se zvukem.
Reklama je pro Facebook tím nejdůležitějším zdrojem příjmů. V loňském čtvrtém čtvrtletí přesáhly příjmy z reklamy 8,6 miliardy dolarů, celkové příjmy byly přitom 8,8 miliardy.
Čtěte dále: