Americká společnost Facebook spouští novou službu Marketplace (tržiště), která se zaměří na prodej a nákup různého zboží mezi uživateli sociální sítě Facebook. Firma dnes uvedla, že nová služba bude v nejbližších dnech dostupná uživatelům starším 18 let v USA, Británii, Austrálii a na Novém Zélandu. Marketplace bude konkurovat například internetové aukční síni eBay.
V rámci služby Marketplace budou moci uživatelé zveřejnit fotografii, popis a cenu předmětu, který chtějí prodat. Fotografie se budou zobrazovat lidem v blízkém okolí a případní zájemci se budou moci s prodejcem spojit. Další postup bude záležet na vzájemné dohodě, Facebook se nebude podílet na zajištění platby ani na dodávce zboží.
Nová služba bude v příštích dnech dostupná uživatelům mobilní aplikace Facebook přes iPhone i přístroje se systémem Android. Postupně by se měla rozšířit do dalších zemí a v příštích měsících by měla být k dispozici i na verzi Facebooku pro osobní počítače.
„V češtině bych to nazval spíše 'bleší trh' než přímo 'tržiště', které by mohlo asociovat konkurenci pro (internetový obchod) Amazon,“ uvedl Adam Kurzok z investiční společnosti Incomming Ventures. Nová služba podle něj bude soupeřit spíše s inzertními servery či s portálem eBay.
„Díky propojení s Facebook Messengerem si nedomlouváte obchod s anonymním člověkem. Facebook si za jednotlivé transakce neplánuje účtovat žádné poplatky, což mu dává zásadní výhodu před konkurencí,“ upozornil Kurzok. Zajímavostí podle něj je, že v České republice podobný koncept nedávno spustily aplikace Letgo nebo Bayo.
Facebook tvrdí, že lidé jeho síť v posledních letech čím dál více využívají k prodeji a nákupu zboží. Facebookové skupiny zaměřené na prodej a nákup navštíví každý měsíc více než 450 milionů uživatelů, uvedl Facebook.