Sociální síť Facebook spojila své síly se společností Blizzard, jedním z nejvýznamnějších herních studií na světě. Cílem spolupráce je zprostředkování živého obsahu z e-Sportu, tedy kompetitivního hraní počítačových her.
Už během června by měli uživatelé Facebooku dostat příležitost přihlásit se prostřednictvím sociální sítě do her od studia Blizzard. Otevírá to cestu ke streamování živého obsahu. To bude přístupné pomocí nově vyvíjené funkce Go Live, která umožní hráčům vysílat přes svůj timeline přátelům a fanouškům.
Pro sledování herních přenosů přes internet byly dosud nejvyužívanější služby Twitch, která patří pod Amazon a YouTube Gaming od Google. Facebook má ambice těmto dvěma zavedeným značkám konkurovat. V začátcích vsadí na Overwatch, horkou novinku od studia Blizzard.
Overwatch je týmová akční hra žánru first-person shooter s důrazem na strategii. Ihned po svém vydání z druhé poloviny května se dočkala vřelého přijetí mezi hráči i kritiky a Blizzard si od ní slibuje, že se stane jedním z nejpopulárnějších titulů pro e-Sport.
„Naše spolupráce na Overwatch dokazuje odhodlání Facebooku při spolupráci s největšími herními společnostmi,“ říká Leo Olebe, ředitel facebookového světového oddělení pro hry. Nejrozšířenější sociální síť na světě sází mimo jiné na to, že nebude mít velké problémy se založením komunity pro sledování přenosů. Potenciálním zájemcům totiž stačí mít založený uživatelský účet na Facebooku.
Profesionální hraní počítačových her je stále se rozvíjející byznys, který eviduje rostoucí zájem u široké veřejnosti. Finálová klání populárních her se konají ve velkých sportovních halách a přední hráči postupně získávají renomé velkých hvězd.
Strádající Nintendo plánuje produkci filmů Nintendo mění strategii, kromě her chce dělat i filmy |