Menu Zavřít

Facebook spustil svoji firemní verzi

12. 10. 2016
Autor: Profimedia.cz

Do osobních životů milionů lidí po celém světě zasahuje sociální síť Facebook již několik let. Nyní hodlá vstoupit také do toho pracovního. S novou platformou Workplace, jejíž provoz byl oficiálně zahájen toto pondělí, nabízí uživatelům prostředí pro efektivní řešení pracovních záležitostí.

Workplace využívá velmi podobné rozhraní jako Facebook, stejně tak nabízí stálý přísun zpráv, možnosti skupin a další funkce typické pro svého staršího bratra. Vše je ovšem relevantní k pracovní náplni uživatele a jeho firmě, což reflektuje hlavní cíl celého projektu: nabídnout zaměstnancům online pracovní prostředí, ve kterém budou benefitovat z efektivního a známého rozhraní Facebooku a zároveň nebudou rozptylováni ničím, co se samotné práce netýká.

Uživatelé mohou Workplace využívat jako online nástěnku ke sledování firemních oznámení, událostí a dalších informací. Kromě toho mají možnost se organizovat do skupin, a to jak v rámci své společnosti, tak na mezifiremní bázi. Samozřejmostí jsou funkce zasílání zpráv, telefonování s kolegy či sledování přímých přenosů. Platforma je přitom zcela oddělená od facebookového účtu, a mohou ji tak používat i lidé, kteří účet na sociální síti nemají, připomíná CNN.

Vývoj akcií společnosti Facebook

Ambice překopat trh

Pro samotný Facebook znamená spuštění Workplace vstup na lukrativní, avšak extrémně konkurenční podnikový trh. Do boje se pouští se zavedenými firemními komunikátory jako Yammer od Microsoftu, Slack a potenciálně i LinkedIn. Představitelé nováčka však svému produktu i přes silnou konkurenci věří. „Nepotřebujete si nic nového učit. Pokud umíte pracovat s Facebookem, dokážete to od první minuty i s Workplace,“ poukazuje ředitel projektu Julien Cordoniou na uživatelskou přívětivost plynoucí z podobnosti se sociální sítí, kterou pravidelně využívá 1,7 miliardy lidí. Díky rozhraní, jež je vystaveno primárně pro mobilní telefony, má také novinka ve srovnání s konkurencí ambici oslovit mnohem širší okruh uživatelů, zejména pak pracovníky v maloobchodě a dalších nekancelářských profesích.

Samotnému Workplace předcházela od minulého roku testovací betaverze s názvem Facebook at Work. Po světě je tak nyní již více než tisícovka firem, které službu používají. Jde přitom o společnosti z různých oborů, od Royal Bank of Scotland po Booking.com.


Čtěte více ze světa technologií na webu Cnews.cz


Nové příjmy pro Facebook

Kromě vstupu na podnikový trh přináší Workplace pro Facebook ještě jeden zajímavý milník. Vůbec poprvé v historii je jeho nová služba zpoplatněna. Firmy s méně než tisícem zaměstnanců budou společnosti odvádět každý měsíc tři dolary za uživatele (73 korun), větší společnosti do deseti tisíc zaměstnanců pak budou platit o dolar méně.

Tržby Facebooku vzrostly v roce 2015 meziročně o zhruba 50 procent na necelých 18 miliard dolarů (439 miliard korun). Velkou většinu z toho přitom tvoří příjmy z reklamy. Zpoplatněný Workplace by tak mohl poskytnout další zdroj příjmů a zároveň dát investorům jasně najevo, že byznys korporace má stále dost prostoru pro růst.

Zvýšení tržeb nicméně hlavním cílem Workplace není. Alespoň prozatím. „Nejdříve chceme růst, máme ambici získat stovky milionů uživatelů, jako se nám podařilo u Instagramu a Messengeru, a až poté budeme přemýšlet o zpeněžení,“ říká Cordoniou pro CNN.

Dále čtěte:

Jaká je vaše hodnota na Twitteru? Pětkrát nižší než na Facebooku

MM25_AI

Snapchat míří na burzu. Blíží se největší technologické IPO posledních let

Komentář: Facebookové bubliny, zlaté klece a novináři k lopatě


  • Našli jste v článku chybu?