Na rozdíl od Applu a dalších technologických firem jsou výsledky Facebooku daleko příznivější. Zisk i příjmy sociální sítě v prvním čtvrtletí prudce rostly. Rostoucí obliba mobilní aplikace a posílení nabídky živého videa lákají nové inzerenty a podporují stávající inzerenty ke zvýšení výdajů. Čistý zisk stoupl na 1,51 miliardy dolarů (36,1 miliardy korun) z loňských srovnatelných 509 milionů.
Příjmy se zvýšily o 51,9 procenta na 5,38 miliardy dolarů. Příjmy z reklamy vzrostly o 56,8 procenta na 5,2 miliardy dolarů. Příjmy z mobilní reklamy se ve čtvrtletí podílely na celkových příjmech 82 procenty, před rokem tento podíl činil 73 procent. Počet měsíčních aktivních uživatelů sociální sítě vzrostl o 15 procent.
Zisk na akcii bez mimořádných položek činil 77 centů. Analytici dotazovaní agenturou Thomson Reuters čekali zisk 62 centů na akcii a příjmy 5,26 miliardy dolarů.
Společnost rovněž uvedla, že plánuje vytvořit novou třídu akcií bez hlasovacích práv. Návrh na vznik akcií však musí odsouhlasit současní akcionáři na červnové valné hromadě. Takzvané akcie typu C by podle deníku New York Times upevnily postavení zakladatele Marka Zuckerberga, který má dosud zhruba 60 procent hlasovacích práv.
Vývoj akcií Facebooku
Čtěte dále:
Prodeje iPhonů se zadrhly. Applu klesly tržby a zisk