Menu Zavřít

Falešný CzechTrade zmátl exportéry

28. 12. 2007
Autor: Euro.cz

Někteří čeští vývozci se nechali zmást soukromou firmou CzechTrade Internet, s. r. o., která má podobné jméno i logo jako vládní proexportní agentura CzechTrade. Naplnily se tak obavy,  které měl státní úřad již delší dobu.

V rozhovoru pro připravované pondělní vydání týdeníku Profit to řekl generální ředitel vládního CzechTrade Ivan Jukl. „Bohužel jsme v poslední době zaznamenali hned několik případů, kdy si firmy u oné soukromé společnosti zaplatily službu v domnění, že si ji kupují u národní proexportní agentury,“ uvedl Jukl.

Podle něj mate soukromá firma podnikatele záměrně. „Jednání zmíněné společnosti pokládám přinejmenším za neetické. Parazituje na dobrém jménu vládní agentury. Na veřejnosti většinou nevystupuje pod svým celým názvem, ale pouze pod zkráceným názvem CzechTrade, navíc psaném ve stejné podobě, jako název státní agentury - tedy bez mezery a s velkým „T“ uprostřed. Přitom zmíněná společnost v žádném případě nedisponuje takovou sítí obchodních kanceláří ve světě, jakou můžeme nabídnout my,“ podotýká Jukl.

MM25_AI

Vládní agentura se proto snaží uspíšit ochranu svého jména. „Zatím se nám ale stále nepodařilo u Úřadu průmyslového vlastnictví získat pro CzechTrade ochrannou známku. Její získání je během na dlouhou trať. V roce ovšem 2008 podnikneme další kroky tak, aby čeští exportéři nebyli klamáni,“ slíbil Ivan Jukl.

„O žádnou podobnost nejde,“ řekl už dříve Profitu spolumajitel soukromé firmy CzechTrade Internet Jan Kučera. Slovo CzechTrade je podle něj obecné a znamená „český obchod“. Odmítá také nařčení, že na svém webu www.czechtrade.net uvádí nepravdivý údaj o zastoupení ve více než 30 zemích světa. „Jedná se o řadu poboček nové generace. Pobočka je v podstatě databázový server, který virtuálně pro rezidenty v dané zemi plní regionální zastoupení,“ argumentuje Kučera.

  • Našli jste v článku chybu?