Tržby rychlých občerstvení KFC, Burger King a Rodeo Drive společnosti AmRest se loni v Česku zvýšily o sedm procent na 1,65 miliardy korun. Amrest se hodlá soustředit především na rozvoj značky KFC, na kterou má v tuzemsku výhradní licenci.
Autor: Flickr.com
AmRest v loňském roce prodal restaurace Burger King sesterské společnosti AmRest BK a jedinou tuzemskou provozovnu Rodeo Drive zavřel. V KFC hosté loni utratili 1,6 miliardy Kč. Společnost loni otevřela dvě nové provozovny, celkem je na českém trhu 55 restaurací KFC. Tuzemské restaurace tří zmíněných značek loni navštívilo 14,8 milionu hostů, což je o deset procent více než předloni. AmRest provozuje v Česku ještě kavárny Starbucks, jejich tržby ale uvádí odděleně.
Největším konkurentem KFC je řetězec rychlého občerstvení McDonalds, jež v ČR v loňském roce zvýšil tržby o 100 milionů korun na 3,87 miliardy Kč. V téměř osmi desítkách tuzemských provozoven obsloužil 60,6 milionu klientů, téměř o tři čtvrtě milionu více než v předchozím roce. Asi tři čtvrtiny restaurací provozuje společnost formou franšízinku, kdy uděluje licence pro provoz českým podnikatelům.