Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto prodala loni 385 330 vozů. Prodej tak meziročně narostl o šest procent. Do zahraničí podnik vyvezl čtyři pětiny produkce. V tuzemsku se prodalo bezmála šestasedmdesát tisíc škodovek, což je oproti předloň sku sedmiprocentní pokles.
Nejžádanějším modelem byla „krátká“ felicia, automobilka jich prodala 163 547, octavii si koupilo 143 251 zákazníků a fabií, jejichž prodej byl zahájen v prosinci, přišlo na trh 823. Tento typ také získal první místo v litevské soutěži Aut omobil roku 2000.
Hlavním odbytištěm zůstaly pro automobilku trhy západní Evropy, kam se vyvezlo 192 156 aut. O pětinu také vzrostl prodej ve střední Evropě. Nejvýznamnějším odběratelem je Německo a druhá pozice patří Polsku, které odebralo pětačtyřicet tisíc au t. „Tržní podíl na tamním trhu vzrostl na necelých sedm procent, doplnil mluvčí Škody Milan Smutný. Na druhou stranu loňský rok nepřál odbytu v Rusku. Škodovku si tam koupilo jen 1879 zákazníků, což je o pětasedmdesát procent méně než v roce 1998. O třetinu také poklesl vývoz do zemí bývalé Jugoslávie.