Menu Zavřít

Fenomén roku skomírá. Pokémony oživí Starbucks

9. 12. 2016
Autor: čtk

Letošní fenomén, mobilní hra Pokemon Go, se snaží zastavit odliv hráčů. Udržet a posílit základnu uživatelů jí pomohou řetězce Starbucks či McDonald’s. Ze svých poboček totiž udělají tzv. pokéstopy.

Mobilní hra, umožňující v reálném světě chytat virtuální pokémony, byla od svého červnového uvedení okamžitě obrovským hitem. Během pár týdnů se stala historicky nejúspěšnější aplikací pro operační systémy iOS od Apple i Android. Její úspěch pak ještě znásobilo pozdější uvedení na japonský trh.

Počáteční nadšení hráčů však postupem času opadalo. Také kvůli tomu, že vývojář Niantic zaspal a nechal hru stagnovat. Titul tak postupně opouštěly miliony hráčů, jen během srpna to bylo 15 milionů. Neznamenalo to propad na dno, akcie Nintenda se po výkyvu drží na vysoké hodnotě a podle časopisu Forbes hra stále vydělává kolem tří milionů dolarů (přes 75 milionů korun) denně, to je však výrazně méně než v prvních měsících.

Vývoj hodnoty akcií společnosti Nintendo: Nintendo Co Chart

Výrobci hry se teď snaží přijít na způsob, jak svůj produkt znovu zpopularizovat a řešení vidí ve spolupráci s velkými řetězci. Už po uvedení na japonský trh se tvůrci okamžitě dohodli s McDonald’s, který jim umožnil ze svých tří tisíc restaurací udělat tzv. pokéstopy a gymy, kde hráči získávají různé odměny a mohou se vzájemně střetávat.

Oboustranně výhodnou dohodu teď Niantic aplikuje i ve Spojených státech. Nejprve navázal spolupráci s telekomunikační společností Sprint, která poskytne 10 500 lokací, a posléze i se sítí kaváren Starbucks, která v pokéstopy promění 7800 poboček. K tomu nabídne speciální „pokémoní“ verzi svého frapuccina.

Pokémon naštval ruské konzervativce. Čtěte více:

Antikrist pokémon. Ruské školství mobilizuje rodiče

 Japonské děti Pikachua milují. V Rusku by však mohl ohrozit jejich morálku

„Reálné lokace jsou pro nás důležité, protože hledáme cesty, jak pomocí technologií podpořit objevování a sociální interakci. Rozmístění Starbucks po USA nám k tomu dává skvělou příležitost,“ pochvaluje si dohodu výkonný ředitel Niantic John Hancke.

bitcoin_skoleni

Pro své věrné hráče, kteří už stihli nasbírat všechny pokémony, pak Niantic připravuje další várku až stovky monster, aby je u hry udržel.

Dále čtěte:

Konec fenoménu? Zájem o pokémony prudce klesá

Fatva nad pokémony. Saudi zakázali „darwinistickou“ hru

Pokémoni nepomohli. Nintendo se propadlo do ztráty


  • Našli jste v článku chybu?