Deset let prosazoval poslanec Josef Janeček (KDU-ČSL) zákaz reklamy na tabákové výrobky, pětkrát předložil sněmovně návrh zákona, který by propagaci tabáku zakázal. Teprve pátý pokus může být úspěšný. Poslanecká sněmovna chválila 27. února novelu zákona o regulaci reklamy. Zákon musí schválit ještě Senát a podepsat prezident.
Zákonu věnovaly pozornost všechny hlavní deníky (MF Dnes, Lidové noviny, Právo i Hospodářské noviny). Všechny shodně uvedly, že od poloviny roku 2004 zřejmě z ulic zmizí billboardy propagující cigarety a loga jejich výrobců již nebudou provázet sportovní a kulturní akce. O peníze z inzerce přijdou také časopisy a kina. Média konfrontovala názory odpůrců a obhájců zákazu. Odpůrci, hlavně liberálně orientovaní poslanci z ODS, tvrdí, že zákaz tabákové reklamy je výrazným zásahem do tržních pravidel, protože legálně vyráběné zboží má mít právo i na podporu prodeje. Obhájci naopak zdůrazňují přínos zákazu - prevenci chorob způsobených kouřením. „Devět kuřáků z deseti začalo s tímhle nešvarem v dětství. Denně u nás umírá 60 lidí na následky kouření,“ uvedly Hospodářské noviny Odpůrci zákazu prosadili výjimku pro motoristické soutěže, které budou moci tabákové koncerny sponzorovat ještě další tři roky. Poté má reklama na tabák z veřejných prostranství zmizet. Omezí se jen na obchody s kuřivem a tabáková oddělení v prodejnách. Ani tam se však nesmí zaměřovat na lidi mladší osmnácti let a nesmí nabádat ke kouření. Hospodářské noviny upozornily, že Česko bude mít jedno z nejpřísnějších omezení tabákové reklamy v Evropě. Evropská komise nedávno vydala směrnici, která sice omezuje propagaci tabákových produktů v médiích, připouští ji však na plakátech, billboardech a v kinech. Loni skončil Janečkův pokus o regulaci reklamy odmítnutím v Senátu, letos má větší šanci. I v případě, že by Senát zákon sněmovně vrátil, má nyní dostatečnou podporu, protože ve sněmovně pro něj zvedlo ruku 125 ze 188 hlasujících poslanců.