Jazykové kurzy se po loňském útlumu opět vrací do popředí zájmů českých firem. Při výběru jazykové agentury však společnosti pečlivěji dohlíží na to, zda je výuka pro zaměstnance skutečným přínosem.
Foto: Profimedia.cz
Po počátečním nadšení totiž často dochází ke strmému poklesu studentovy motivace, což vede k nízké účasti v placených kurzech.
Zajímavé řešení poklesu motivace nabízí jazykové školy, které zaměstnavatelům doporučují finanční účast zaměstnanců na nákladech vynaložených na jazykovou výuku. „Jasně se tak vytřídí studenti, kteří o cizí jazyky opravdu stojí. Ti jsou ochotní do svého vzdělání investovat a za svoje peníze očekávají pokrok v podobě vzrůstající jazykové úrovně. Takové studenty je radost učit. Zaměstnavatel má navíc jistotu, že zaměstnanci nechodí do kurzů jen proto, že jsou zadarmo.“ vysvětluje Petr Pasek z jazykové školy Slůně – svět jazyků.
„Jako optimální výši finanční spoluúčasti na výuce vidím 20 - 30% z celkových nákladů. V případě kurzu, který probíhá 90 minut jednou týdně, hradí zaměstnanec ze svého přibližně 500 korun měsíčně.“ doplňuje Lucie Vlková z jazykové školy Alka Language Specialists.
Pokud z nějakého důvodu není v možnostech zaměstnance na výuku přispívat nebo to povaha práce vylučuje, existují i jiné možnosti, jak zajistit efektivní vynakládání prostředků. Jazykové agentury často nabízí průběžné testování studentů, kde se studentův pokrok projeví resp. neprojeví. Finanční účast je proto možné zavést až poté, kdy motivace studenta začne klesat a výsledky se přestávají dostavovat.