Estonsko s Finskem se rozhodly vypracovat odbornou studii, nakolik reálné by bylo spojit hlavní města obou zemí Tallinn a Helsinky podmořským železničním tunelem dlouhým přibližně 80 kilometrů.
Oznámil to helsinský starosta Jussi Pajunen s tím, že předběžná studie by mohla být hotova do konce roku 2009.
Podle starosty je třeba počítat s tím, že by případná výstavba železničního tunelu mezi Helsinkami a Tallinnem trvala nejméně 15 let. Šlo by totiž o nejdelší železniční tunel na světě. Neposkytoval by však jen spojení dvou měst na protilehlých březích Finského zálivu Baltského moře, ale i přímé propojení Helsinek s Varšavou, Berlínem a dalšími evropskými městy.
Nejdelším tunelem světa je zatím železniční tunel Seikan mezi japonskými ostrovy Honšú a Hokkaidó. Jeho délka je 53,9 kilometru, z toho 23,3 kilometru pod mořským dnem. Druhý je Eurotunel mezi Francií a Velkou Británií dlouhý 50,4 kilometru. Ve Švýcarsku se však staví Gotthardský úpatní tunel, který bude mít po svém dokončení, očekávaném v roce 2015, délku 57 kilometrů a převezme tak světový rekord.