Stovky milionů korun rozdají každý rok největší tuzemské firemní nadace na dobročinné účely. Zatímco ve vyspělých zemích se právě filantropie velkých i menších firem těší velké pozornosti ekonomických i všeobecně zaměřených médií, v Česku zatím toto téma zůstává poněkud stranou.
Foto: Profimedia
Část veřejnosti stále považuje dobročinnost firem jen za jakési vychytralé PR nebo prostředek k optimalizaci daní. Přitom právě firemní nadace patří v Česku k těm největším a nejštědřejším, bez jejichž podpory by nepřežila nebo by se ani nezrodila celá řada užitečných projektů. Speciálem věnovaným největším firemním nadacím se Profit snaží alespoň částečně splatit dluh, který zatím média v Česku vůči nadacím mají.
Nadace ČEZ
Nadace ČEZ: Aby na hřištích nehrozily úrazy
Bohdana Horáčková: Téměř každý desátý úraz se dětem stane na hřišti
Nadace OKD
Nadace OKD: Aby děti nezůstaly na ulici
Blanka Novotná: Na Ostravsku je živobytí těžší, proto pomáháme
Nadace J&T
Nadační fond J&T: Útočiště pro ženy ohrožené násilím
Marie Oktábcová: Na nákup drahých zdravotnických přístrojů stát nestačí
Nadace Proměny
Nadace Proměny: Vrací do měst krásné parky
Gabriela Navrátilová: Péče o veřejné prostory je v Česku stále opomíjená
Nadace Vodafone
Nadace Vodafone: Senioři nemusí skončit v ústavu
Inga Kaškelyte: Pro neziskovky chtějí pracovat stovky manažerů
Nadace České spořitelny
ČS: Naše nejstarší charitativní spolupráce trvá již od roku 1988
Nadace O2
Nadace O2: Pomáhá dětem v nejtěžších chvílích
Jiří Šuchman: Senioři zatím stojí stranou zájmu velké části společnosti
Nadace Komerční banky
Nadace Jistota: nechtěné děti zachraňují babyboxy
Jaroslav Říšský: „Velkokapacitní zámky“ nejsou pro děti dobrým řešením
Nadační fond Dalkia
Nadační fond Dalkia: pomáhá oživit poctivé řemeslo
Helena Gižová: Podporujeme podnikatelského ducha v regionech
Nadace Preciosa