Menu Zavřít

Firma ze skupiny Škoda Transportation dodá do Finska tramvaje za miliardy

16. 10. 2017
Autor: ČTK

Finský Transtech Oy, dceřiná firma české skupiny Škoda Transportation, dodá až 65 tramvají městu Tampere ve Finsku. Hodnota kontraktu je 2,7 miliardy korun. Vozidla budou sloužit na trati, která bude dostavena v roce 2021. Řekl to dnes předseda představenstva Škody Transportation Tomáš Ignačák.

„Třetí největší finské město Tampere si na první etapu nově vznikající sítě objednává 19 tramvají ForCity Smart Artic včetně desetiletého servisu. Smlouva rovněž zahrnuje další tři opce až na 46 vozidel,“ uvedl. Škodovce se podle Ignačáka v poslední době ve Finsku daří. Už na konci srpna objednaly Finské státní dráhy 20 dvoupodlažních osobních vozů a na konci loňského roku pak dalších 20 tramvají pro Helsinky. Zároveň byla podepsána dohoda o záměru dodat 29 tramvají pro novou linku „Raide-Jokeri“ spojující Helsinky a Espoo.

V Helsinkách je nyní v provozu 33 tramvají ForCity Smart Artic z 89 objednaných vozů. První dvě tramvaje byly dopravnímu podniku v Helsinkách dodány už v roce 2013 a byly podrobeny náročným testům v provozu. Další nesou od roku 2015 logo společnosti Škoda Transportation, která ve firmě Transtech koupila kontrolní podíl.


Plzeňská malá domů. Majitelé Škody Transportation vyvedli na Kypr 20 miliard

 Současný největší akcionář Škody Transportation Tomáš Krsek


„Pro Tampere jsme zvolili moderní, prověřené technické řešení vhodné pro tvrdé arktické podmínky v kombinaci s atraktivními komerčními podmínkami. Vozidlo pro Tampere vychází z ověřených řešení, která jsme získali při vývoji vozidel pro Helsinky,“ uvedl Zdeněk Majer, viceprezident Škody Transportation a předseda představenstva Transtech Oy. Za loňský a letošní rok získala skupina Škoda ve Finsku kontrakty za deset miliard korun.

MM25_AI

Obousměrná tříčlánková tramvaj ForCity Smart Artic Tampere má rozchod 1435 milimetrů. Je plně nízkopodlažní a pojme 264 cestujících, což vychází čtyři osoby na metr čtvereční. Vozidlo rovněž nabízí bezbariérový přístup pro cestující na vozíčku a dětské kočárky. Pohon všech kol a robustní provedení podvozků s nápravami umožňují bezproblémový provoz v náročných klimatických podmínkách, dodal Majer.

O Škodě Transportation dále čtěte:

Komu doopravdy patří Metrostav či Škoda Transportation? Víme, kde to zjistíte

Nejen Číňané. Do hry o plzeňskou Škodu možná vstoupí Siemens


  • Našli jste v článku chybu?