Objem reklamních investic v Česku bude letos o čtvrtinu nižší než v loňském roce. Celkem na tyto účely má putovat 18,5 miliardy korun.
Autor: Luděk Vycpálek
Příčinou snížení výdajů je podle podle prognózy OmnicomMediaGroup (OMD) krácení reklamních rozpočtů převážně u velkých zahraničních firem, které tvoří většinu celého objemu. Hospodářská krize se podle Víta Smékala z OMD na spotřebě nejvíce projeví letos na podzim a na jaře příštího roku. Pokles by měl v roce 2010 oproti letošnímu roku dosáhnout 14 procent.
Nejvíce postihne snížení reklamy letos inzertní příjmy kinosálů, u kterých OMD předpovídá pokles o 65 procent na zhruba 20 milionů korun. Noviny a další tištěná média mají tratit 36 procent na 5,47 miliardy korun. Peníze z reklam se ztenčí i televizím, a to o 27 procent na 8,39 miliardy korun. Příjmy z inzerce mají klesnout i u ostatních médií kromě internetu, jehož dosavadní nárůst se letos zastaví.