Nejprodávanější model modrého oválu je skladný a má skvělý dieselAutomobil s podobou Focusu nebyl určen k vítězstvím na designerských soutěžích. Zato se ale na českém trhu prosadil ohromnou užitností a v posledním roce i skvělými naftovými motory.Ford ani nemusel dělat příliš pro osvěžení Focusu a užívá si "vleklého" úspěchu.
Nejprodávanější model modrého oválu je skladný a má skvělý diesel
Automobil s podobou Focusu nebyl určen k vítězstvím na designerských soutěžích. Zato se ale na českém trhu prosadil ohromnou užitností a v posledním roce i skvělými naftovými motory.
Ford ani nemusel dělat příliš pro osvěžení Focusu a užívá si „vleklého“ úspěchu. Automobil, který není právě nositelem odvážných designérských linií a pro nějž je charakteristická jen hodně zaoblená záď v pětidveřové variantě, působí trochu šedým dojmem i uvnitř. Mírně nad hladinu suchého užitného konzervatizmu vypluje přístrojová deska se čtyřmi světleji podbarvenými budíky a hned podobným obloukem navazující středový panel s rádiem, časem a klimatizací. Vše jednoduché k „beznávodovému“ ovládání. Nevýraznost kokpitu dokáže léčit výrazné prosklení a množství odkládacích prostor. Schránka je třeba i v opěrce mezi zadními sedadly a v sadě Praktik se dá sklopit sedadlo spolujezdce. Focus zaujme jízdou. Jednak skvěle sedí - ačkoliv bez nákladu je patrná lehčí záď - a mnoho vitality dodala nová řada naftových agregátů Fordu. Vitalitu výkonu lze žádat hned od nízkých otáček a usilovný tah je k dispozici i ve vyšších rychlostech. Sympatické je proto vědomí rezervy výkonu pro razantnější předjetí, nebo hodně agilní akceleraci na dálnici. A to i bez podřazení. Ford ke spolehlivosti staví i pasivní bezpečnost. Soustava inteligentních airbagů IPS se stala nástrojem reklamy.
Technické parametry a cena
Ford Focus 1.8 Duratorg TDCi
Obsah motoru 1753 ccm
Počet válců 4
Max. výkon 74 kW
Točivý moment 240 Nm
Maximální rychlost 185 km/h
Zrychlení z 0 na 100 11,6 s
Převodovka 5-manuální
Spotřeba ve městě 7,0 l/100 km
Spotřeba na dálnici 4,2 l/100 km
Spotřeba průměrná 5,2 l/100 km
Provozní hmotnost 1347 kg
Délka 4454 mm
Šířka 1998 mm
Výška 1447 mm
Zavazadlový prostor 520/1580 dm 3
Objem nádrže 55 l
Cena Kč 563 500
Hodnocení
+ KLADY
* Technická spolehlivost
* Cenová dostupnost
* Vstup do zavazadlového prostoru
* Dieselové motory
* Variabilita interiéru
- ZÁPORY
* Šedý interiér
* Lehká záď
* Dražší servis
* Slabší topení u podlahy
* Malé sluneční clony
Zvláštní pozornost zaslouží: Úplně chybějící práh zavazadlového prostoru
Jak na DPH
Přepážka do Focusu kombi se montuje za druhou řadu sedadel a autorizovaná přijde na 15 tisíc korun. Konstrukce obsahuje dvě kolejničky, které se po sklopení zadních sedadel položí přes ně a přepážka projde až za sedadla vpředu. Na podlaze je mechanizmus uchycen ve čtyřech bodech. Eventuální demontáž je snadná a odstranit se dá i kotvení u zadních stropních držadel.
Na co to auto je?
Ford Focus je vděčný pro každý úkol. Vyzdvihuje ho především jeho jednoduchost, spolehlivost a dostupnost kufru. Mnoho společností ho zvolilo pro střední management, jiné pro techniky. Ačkoliv slabší benzinové motory dokáží při pořízení ušetřit na ceně, Fordův diesel je jedním z nejlepších na trhu. Mimořádnou oblibu má ovšem Focus v ČR jako rodinný automobil.
Pracuje pro mě, aniž bych se staral, říká Jan Polanecký
* Jako elektromontér jste si asi nemohl u svého zaměstnavatele vybrat auto, nebo ano?
Dostal jsem prostě služebního kombíka a basta. Bylo mi to vlastně jedno. Naše firma ale jezdí jenom fordy. Neptali se mě ani, jaký bych chtěl motor.
* A raději byste nějakou jinou značku?
Focus bych neměnil. Pracuje tiše a spolehlivě jako Turek. Já se vlastně o to auto nemusím starat. V zimě startuje, do kufru naložím i třímetrové lišty. Co chtít víc?