ŽENEVSKÝ AUTOSALON Na jarním autosalonu v Ženevě předvede Ford prototyp auta poháněného vodíkem. Bude postaven na bázi modelu Focus C-MAX. Stroj je dílem vývojového centra automobilky v německém Aachenu. Má ověřit potenciál vodíkových spalovacích motorů.
**ŽENEVSKÝ AUTOSALON
Na jarním autosalonu v Ženevě předvede Ford prototyp auta poháněného vodíkem. Bude postaven na bázi modelu Focus C-MAX.
Stroj je dílem vývojového centra automobilky v německém Aachenu. Má ověřit potenciál vodíkových spalovacích motorů. Prototyp využívá vodík, uložený ve třech speciálních nádržích pod tlakem 350 barů. Dvě z těchto nádrží jsou uloženy v zavazadlovém prostoru, třetí je ukryta pod podlahou vozu. Dva tlakové regulační ventily v palivovém potrubí sníží tlak vodíku na hodnotu, pod kterou je potom vodík veden sacím potrubím do motoru. Objem všech tří tlakových zásobníků činí 119 litrů, s touto zásobou paliva ujede auto asi 200 kilometrů.
Mechanické přeplňování prý propůjčuje prototypu C-MAX parametry plně srovnatelné s benzinovým čtyřválcem o objemu 2,3 litru a výkonu 110 koní. Díky přeplňování se do spalovacích prostorů dostane více směsi paliva a vzduchu, čímž se eliminuje téměř třicetiprocentní snížení výkonu, které je typické pro zážehové motory předělané na spalování vodíku. K výkonovým parametrům přispívá i inovativní dvojnásobné chlazení stlačeného vzduchu, které pracuje na principu klimatizace.
Směšovací systém motoru prototypu umožňuje nastavení „sytosti“ směsi ve velmi širokém rozmezí - směs vodíku a vzduchu je zažehnutelná od čtyř objemových procent vodíku až po 70 procent. V praxi to znamená, že motor dokáže spalovat extrémně chudou směs, takže provoz je nejenom velmi hospodárný, ale motor při práci produkuje jen minimum kysličníků dusíku.