AKTUÁLNĚNejprodávanější evropská dodávka, Ford Transit, letos dostane novou podobu. Má být robustnější, nejvýraznější změnou vnějšího designu bude nová maska chladiče s trojicí žeber mezi vertikálně stylizovanými světlomety. Uprostřed masky chladiče našel místo charakteristický modrobílý ovál firemního znaku automobilky Ford.
AKTUÁLNĚ
Nejprodávanější evropská dodávka, Ford Transit, letos dostane novou podobu. Má být robustnější, nejvýraznější změnou vnějšího designu bude nová maska chladiče s trojicí žeber mezi vertikálně stylizovanými světlomety. Uprostřed masky chladiče našel místo charakteristický modrobílý ovál firemního znaku automobilky Ford.
Spousta změn se údajně odehrála i v interiéru dodávky. Nově je řešená palubní deska, přístroje, spínače a ovladače, volant je odvozen od modelové řady Focus C-MAX. Patrně nejvýraznější změnou v kabině nového Transitu je přesunutí řadicí páky do ergonomicky lepší polohy přímo do palubní desky - v tomto místě ji má řidič dobře při ruce, asi jako v osobním automobilu. Díky řadicí páce zasazené do palubní desky se mezi předními sedadly vytváří ničím nerušený průchod do zadní části vozu.
Pro nový užitkový vůz je připraveno šest vznětových motorů a jeden zážehový agregát. Škála vznětových jednotek zahrnuje nové motory Duratorq TDCi o objemech 2,2 a 2,4 litru, které jsou propojeny s pěti- nebo šestistupňovými manuálními převodovkami.
Všechny vznětové motory pro modely Transit, které jsou vybaveny technologií přímého vstřikování nafty do válců „common-rail“, vyhovují emisním limitům normy Euro IV. Zatím není přesně známo, kdy se vylepšený Transit objeví na českém trhu ani jakou bude mít cenu.
Transit se má výbavou ještě více přiblížit osobním autům. Výrobce slibuje třístupňovou regulaci vytápění a ventilace, čtyři druhy čalounění (včetně kůže), deset verzí uspořádání sedadel, možnost doplnění výbavy o tempomat nebo nový přístrojový štít.