Menu Zavřít

Formální úspěch

1. 7. 2005
Autor: Euro.cz

Česká spořitelna

PRAHA (tos) - Ministr financí Bohuslav Sobotka si může ve svém boji za transparentnější cenovou politiku finančních domů alespoň formálně připsat na své konto první úspěch. Od srpna zjednodušuje svou cenovou politiku největší retailová banka - Česká spořitelna. Těžko říci, zda k úpravám přispěl i aktuální tlak ministerstva financí. Česká spořitelna pochopitelně tvrdí, že nikoli. „Banka naší velikosti má velmi rozsáhlou škálu produktů a služeb a má logicky i rozsáhlý sazebník. Stejně jako pravidelně revidujeme nabídku produktů, revidujeme i poplatky,“ řekl Martin Škopek, člen představenstva a náměstek generálního ředitele České spořitelny. „Zvažovali jsme, zda nyní změny provést, aby to nevypadalo, že se lekneme několika mediálních výstupů ministra a jeho náměstka Tomáše Prouzy,“ potvrzuje náměstkova slova jiný ze zaměstnanců banky.
„Výši poplatků určuje několik faktorů – jsou to v prvé řadě náklady, dále využívání produktu, poptávka, a také reakce klientů, veřejné mínění a konkurenční prostředí. Devět poplatků rušíme, protože klienti je pokládají za nesprávné a protože se poplatky za rušení účtu staly faktorem, který poškozuje bankovní reputaci,“ dodal Škopek. Mezi poplatky, které Česká spořitelna ruší, je poplatek za rušení sporožira a běžného účtu, za deaktivaci vkladní knížky a účtu vedeného ve službě Servis 24, za ověření zůstatku na účtu v případě neoprávněné reklamace a některé drobné administrativní poplatky. „I když jsou s jednotlivými položkami spojeny náklady, rozhodli jsme se je uhradit, a zjednodušit tak poplatkovou strukturu. Dopad ze snížení poplatků do hospodaření banky bude ročně asi 60 milionů korun,” uzavřel Martin Škopek.

  • Našli jste v článku chybu?