Do konce září chce nejvyšší vedení německé automobilky Porsche rozhodnout, kam dál v motorsportu. Ve hře je varianta, že její prototypy, symboly vytrvalostních závodů, se už od příštího roku neobjeví v legendárním závodě Le Mans.
“Závodění není levné. Nyní proto uvažujeme, jakou cestou se vydáme. Buď vstoupíme do šampionátu elektrických monopostů Formula E, nebo zůstaneme ve vytrvalostním seriálu s hybridním prototypem LMP1,” prozrazuje Lutz Meschke, místopředseda představenstva Porsche. Rozhodnout by se mělo během několika týdnů.
“Všichni máme rádi LMP1 a vytrvalostní závody sportovních aut, ale není to jen o emocích,” doplňuje Meschke. Účast Porsche v sérii Formula E by vyšla levněji než stávající nasazení hybridního prototypu LMP1 ve vytrvalostním šampionátu FIA WEC. Závody elektrických formulí probíhají přímo ve městech, jde o velkou atrakci, sleduje je hodně lidí a automobilky tak mají dobrou reklamu.
Další zprávy s vůní benzínu čtěte na Autobibli
Meschkeho slova přicházejí jen měsíc poté, co Porsche se svým hybridem LMP1 vyhrálo Le Mans. Šlo už o 19. vítězství německé značky v tomhle nejslavnějším čtyřiadvacetihodinovém závodě na světě.
Pokud Porsche z FIA WEC skutečně odejde, napodobí automobilku Audi. Ta své prototypy stáhla už loni a zaměřuje se především na Formuli E. V královské hybridní kategorii LMP1 by tak zůstala jen Toyota.
Přečtěte si také: