Odlivem fanoušků a zisků zmítaný seriál formule 1 zřejmě po deseti letech změní majitele. Kritizovanou investiční společnost CVC Partners s největší pravděpodobností vystřídá americká mediální skupina Liberty Media, která zaplatí 8,5 miliardy dolarů (205 miliard korun).
Seriál formule 1 vlastní skupina Delta Topco složená z investičních společností. Rozhodovací pravomoc v ní má od roku 2006 CVC. Pod jejím vedením se však seriálu příliš nedaří a v posledních letech mu klesá sledovanost a s ní i zisky. Objevilo se dokonce podezření, že CVC část zisků ze seriálu vyvádí. Atraktivitě závodů neprospívá ani dominance stáje Mercedes, jejíž jezdci ovládli třináct z dosavadních čtrnácti závodů letošní sezony.
Propad popularity se vedení soutěže snažilo zastavit zavedením nových pravidel, například jiné formy kvalifikace. Proti těmto novinkám se však otevřeně postavili sami závodníci. Neustálé změny kritizují i experti a fanoušci.
Se stagnujícím seriálem se teď bude snažit pohnout mediální a zábavní skupina Liberty Media, která o prestižní akvizici usiluje už od roku 2014. Analytici a samotné týmy věří, že právě díky svému prvotnímu zaměření se postará o to, aby byly závody znovu zábavné a divácky atraktivní.
„Zájem investorů je pro formuli 1 dobrou zprávou. Možná je dobře, že seriál koupí právě americká společnost. Od Američanů se toho můžeme hodně naučit, hlavně v digitální sféře,“ chválí chystaný obchod šéf stáje Mercedes Toto Wolf.
Miliardář Branson vidí budoucnost ve formuli E
Branson: Do 15 let budou všechna auta elektrická
Internetové stránky magazínu Forbes už pokládají prodej za hotovou věc s tím, že dohoda bude podepsána a následně oznámena v úterý. Společnost Liberty Media by měla rovněž převést polovinu dohodnuté částky na účet CVC.
Obchod podle německého magazínu Auto Motor und Sport potvrdil i ředitel formule 1 Bernie Ecclestone, který v seriálu vlastní 5,3 procenta. Podle zdrojů BBC je zmíněná dohoda blízko, ve hře jsou však údajně stále další subjekty, například Qatar Sports Investments a Stephen Ross.
Dále čtěte:
Výrobce sporťáků McLaren si věří. Chce zvýšit prodeje o 200 procent