Menu Zavřít

Fotbalové Euro pomáhá byznysu. Adidas očekává rekordní tržby

22. 6. 2016
Autor: čtk

Výrobce sportovní obuvi a oblečení Adidas letos očekává rekordní prodeje fotbalových produktů. Na jejich zvýšení má mít kromě nové marketingové strategie výrazný vliv evropský fotbalový šampionát.

Adidas předpokládá, že se mu v tomto roce podaří prodat fotbalovou výbavu za dvě a půl miliardy eur (necelých 68 miliard korun). To podle výkonného ředitele společnosti Herberta Hainera představuje nový rekord v historii značky a zároveň demonstruje klíčovou pozici ve fotbalovém odvětví, kterou Adidas globálně má.

Letošní prodeje by podle Hainera měly překonat nejen ty loňské (2,2 miliardy eur) ale i ty z roku 2014, kdy společnost sponzorovala vítězný německý tým během světového šampionátu ve fotbale. Tehdy z prodejů utržila 2,1 miliardy eur.

Letní sezóna má být pro výrobce fotbalového oblečení a obuvi (vedle Adidasu především Nike a Pumu) zásadní především zásluhou fotbalového Eura 2016. Adidas je jeho hlavním oficiálním partnerem. Kromě toho je společnost marketingově silná i v konkurenční soutěži Copa América, která probíhá ve stejnou dobu v Spojených státech.

Od měsíc trvajícího evropského šampionátu si Adidas slibuje prodej celkem 1,3 milionu německých národních dresů. To je o třicet procent více než v případě Eura 2012. Během Mistrovství světa ve fotbale v roce 2014 jich společnost prodala 3 miliony.

V byznyse s fotbalovými produkty se podle agentury Bloomberg točí čtyři a půl miliardy eur. Pro Adidas je zásadní. „Do fotbalu dáváme hodně peněz, ale právě on pomáhá prodávat naše ostatní produkty,“ uvedl Hainer minulý týden v Paříži.

Dodal také, že se jeho společnosti v první polovině roku 2016 podařilo rozšířit podíl na klíčových trzích ve velkých západoevropských městech jako Londýn, Paříž, Barcelona či Berlín. Na trhu s fotbalovými produkty zde Adidas v současnosti drží 36procentní podíl. Jeho největší konkurent Nike na něj ztrácí jedno procento.

Cílí na mladé

Za úspěchem Adidasu stojí podle všeho změna marketingové strategie. Společnost přesměrovala marketing směrem k hráčům, kteří mají vliv na mladé spotřebitele prostřednictvím svých účtů na Twitteru či Instagramu.

„Svým zákazníkům jsme naslouchali velice pozorně a spolu s tím jsme aktualizovali naše produkty,“ uvedl Markus Baumann, hlavní manažer fotbalové divize Adidas. „Naše současné zisky na klíčových evropských trzích jsou jasným důkazem, že se nová strategie vyplácí,“ dodal.

MM25_AI


Přečtěte si více ze světa fotbalového byznysu:

Fotbalisty Chelsea bude oblékat Nike, zaplatí dvakrát víc než Adidas

  • Našli jste v článku chybu?