Menu Zavřít

Francouzská výzva

17. 6. 2009
Autor: Euro.cz

Líbivé kombi dokazuje, že kromě Italů umějí design i jinde

Sedan s označením 407 a od něj odvozené kombi 407SW už jsou na trhu dlouhé tři roky. Ani po posledním loňském faceliftu se mnoho nezměnilo. A přesto 407SW zůstává velmi oblíbeným vozem, který dokonce letos vyhrál anketu o nejhezčí kombi na trhu.
Snaha Francouzů dobýt italskou doménu, tedy soudobý design, z 407SW čiší na každé křivce. Společně s kombi verzí Alfy Romeo 159 jsou tyto dva vozy snad jediné na světě, u nichž je jejich forma karoserie téměř zaměnitelná s hatchbackem.
Konkrétní designové finesy přídě spočívají v šípovitém provedení předního převisu, jenž vozu dodává dynamický vzhled. S tím korespondují i protáhlé světlomety a obří otvor sání vzduchu. Splývavá záď maskuje rozměry vozu a tento dojem ještě více posiluje velmi nízko posazený zadní nárazník. Z hlediska estetiky tomuto autu není co vytknout. Přestože design je hodně subjektivní záležitost, u 407SW je i z objektivního hlediska nutné ocenit návaznost linií a ucelenost provedení detailů.
Jenže – čím více vývojář tlačí na plyn v otázce vzhledu, tím více může narazit v oblasti ergonomie a praktičnosti. Bohužel ani v případě 407SW se tvůrci vozu s tímto dilematem nedokázali úplně vypořádat. Obrovská variabilita o třídu nižšího Peugeotu 308SW s třetí řadou sedadel a jejich originálním způsobem provedené sklápění se nekonají. Navíc v papírově menším kufru třistaosmičky lze převézt větší náklad. Problém spočívá právě v přílišném akcentu na skvělý vzhled vozu. Peugeot 407 SW je zkrátka více stylovou záležitostí než praktickým vozem. Stačí otevřít víko zavazadlového prostoru. Velikost vstupního otvoru limitovaná tvarem splývavé zádi se směrem ke stropu zužuje, což omezuje nakládání rozměrnějších předmětů. Vlastní objem kufru pak nedosahuje ani pěti set litrů, což taková Octavia umí i jako liftback. Stejně tak kvůli tvaru karoserie odpadá možnost třetí řady sedadel. Naopak výhodou je otvíravé sklo pátých dveří, což ve stísněných podmínkách umožňuje malé věci naložit bez otevření celého kufru.
Interiér 407SW se honosí členitou palubní deskou s úctyhodnými rozměry, bohatými křivkami a vynikajícími materiály. U vozu této třídy je samozřejmé i vynikající dílenské zpracování. Sedadla komfortem konkurují domácí pohovce, a to při zachování určité míry bočního vedení, což u francouzských aut nebývá zvykem. Několik stovek kilometrů po dálnici se dá ve 407SW odsedět stejně pohodlně jako oblíbený film u televize.
Příjemným pocitům z jízdy napomáhá až nezvykle dobře nastavený podvozek a tuhost karoserie vozu, který se do zatáček opírá jako o třídu menší auto. Kombi na nerovnostech neplave jako jeho starší sourozenci, přísně neutrální chování si dokáže udržet i na nekvalitních silnicích v hodně rychlých zatáčkách. Podvozku sekunduje velmi dobře odladěný posilovač řízení, jenž nefiltruje dění na vozovce, a také dostatečně dimenzované brzdy. Přechod ze starších peugeotů na poslední generaci Peugeotu 407 není evoluce, je to, jako by řidič změnil značku.
Testovaný model poháněl asi nejoblíbenější motor z nabídky výrobce, tedy dvoulitrový turbodiesel. Necelých 140 koní není na tak velké auto zrovna přebytek výkonu, spíše jde o průměrnou hodnotu, jež stačí pro klidnou a pohodovou jízdu s nízkými nároky na palivo. Kombinovaných šest litrů spotřeby lze označit za velmi slušnou hodnotu, která ostatní klady vozu ještě více akcentuje.

***

klady
Jízdní vlastnosti
Design
Komfort
Nízká spotřeba

zápory
Nedostatečný kufr

bitcoin_skoleni

tabulka
Peugeot 407SW
motor: vznětový čtyřválec
objem: 1997 ccm
nejvyšší výkon: 100 kW
nejvyšší rychlost: 203 km/h
zrychlení 0–100 km/h: 10,1 s
převodovka: manuální šestistupňová
spotřeba: 6 l/100 km (kombinovaná)
cena: 639 900 Kč včetně DPH (základní)

  • Našli jste v článku chybu?