Menu Zavřít

FRANCOUZSKÝ ELEGÁN

25. 7. 2001
Autor: Euro.cz

Renault Mégane Scénic

Největší francouzská automobilka Renault je známá tím, že ráda sází na velkoprostorové automobily. K modelům Kangoo a Espace letos přibyl nový Scénic, který se převlékl do lepšího kabátu. Vůz vychází z řady Mégane, jejíchž šest karosářských variant je největší oporou Renaultu – a to platí dvojnásob, pokud jde o firemní vozy. Letos totiž končí výroba Laguny a Safrane a auta se značkou Mégane budou představovat hlavní nabídku Renaultu pro podnikovou klientelu. Scénic sice není manažerský vůz, v Česku si však dokázal zákazníky najít. Letos se ho prodalo 972 kusů, z toho zhruba pětinu tvoří velkoodběry. Automobil je oblíbený zejména v půjčovnách, používá jej například Avis nebo cestovní kancelář Fischer.

Původní verze Renaultu Mégane Scénic se na trhu objevila již před čtyřmi roky, kdy byl oceněn titulem Evropské auto roku, a jeho prodej již v prvním roce překročil hranici 300 tisíc kusů. Na svou dobu byl Scénic revolučním automobilem – univerzální minivan nižší střední třídy totiž tehdy nenabízel žádný z konkurentů. Extravagantní Fiat Multipla či Mazda Premacy a Opel Zafira spatřily světlo světa mnohem později. Hlavní předností Scénicu oproti běžným vozům střední třídy byla velikost, variabilita interiéru a také vysoké užitné vlastnosti. Není divu, že se Scénic hned od počátku podílel na celkovém prodeji řady Mégane z poloviny.

Renault Scénic vyniká na první pohled francouzskou elegancí, která sladila aerodynamické tvary s úsilím o co největší prostor pro posádku. Hlavní přednosti auta se však skrývají uvnitř. Z pohodlných předních sedadel je výhled téměř jako z mikrobusu, na rozdíl od něj však má řidič při couvání dobrý výhled i dozadu. Sedadla je možné nastavovat a nechybí v nich boční airbagy.

FIN25

Tři samostatné zadní sedačky je možné nejen podélně posouvat v rozmezí patnácti centimetrů, ale i postupně sklápět či přestavovat. Nepříliš veliký kufr za nimi lze vyjmutím těchto sedadel čtyřnásobně zvětšit. Co může majitele zklamat, je pouze pomalý nástup topení. Dvoulitrový motor testované verze nezůstává nic dlužen pěknému designu. Z nuly na rychlost sto kilometrů v hodině se dostane vůz za úctyhodných 10,2 sekundy, nejvýše dokázal jet dvousetkilometrovou rychlostí.

„Mégane Scénic považujeme za spolehlivý vůz, jediný problém máme s vypadávajícími šrouby u řadicí páky, říká Martin Kučera z půjčovny Avis. „Oceňujeme především široké použití vozu, lze jím například bez problémů nahradit kombíka. Nejlevnější Scénic s motorem 1,4 litru vyjde na 469 900 korun, testovaná verze stojí 605 tisíc korun.

  • Našli jste v článku chybu?