Menu Zavřít

Francouzský maluch přišel o řasy

26. 11. 2007
Autor: Euro.cz

Renault od poloviny devadesátých let prodává miniauto s názvem Twingo, které uvedl s podtitulkem „srandovní vůz pro pařížské ženy“. Do Česka nyní přichází jeho druhá verze.

Vyzkoušeli jsme – Renault Twingo Renault od poloviny devadesátých let prodává miniauto s názvem Twingo, které uvedl s podtitulkem „srandovní vůz pro pařížské ženy“. Do Česka nyní přichází jeho druhá verze. První generace Twinga patřila na ulici k nezaměnitelným zjevům. Bylo to třídveřové autíčko s velkými kulatými světly, k nimž se dokonce jako designový prvek daly přikoupit ozdobné řasy. Interiér, do kterého se s potížemi nacpali čtyři lidé, zdobily barevné ovládací knoflíky. V průběhu let se jeho základní cena v Česku pohybovala okolo 200 tisíc korun, takže patřilo mezi nejlevnější minivozy. Za dlouhých 14 let se v Evropě prodalo úctyhodných 2,4 milionu kusů tohoto miniauta. JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ Dosavadní generace Twinga měla navzdory malým rozměrům auta podnikatelskou verzi N1. Renault zatím pro druhou verzi odpočet DPH nemá, ale pro příští rok není vyloučen. Do kufru o základním objemu 230 litrů se mnoho nákladu dát nedá, vůz to ale zachraňuje posunem zadních sedaček a možností zvětšení „korby“ až na skoro 1000 litrů, na kterých uveze 340 kilogramů nákladu. Twingo tak například jako montážní auto využívá pražská nábytkářská firma Ligne Roset. Letos na jaře představil Renault druhou generaci, která se v Česku začala prodávat 15. listopadu za ceny od 199 900 korun. K dispozici jsou tři benzinové motorizace o shodném objemu 1,2 litru a čtyři stupně výbavy. Špičková sportovní verze GT vyjde na 335 900 korun. Profit v minulém týdnu otestoval verzi se základní jednotkou o výkonu 55 kilowattů. Jak se nový vůz liší od předchozího modelu? Předek ztratil svou originální tvář a připodobnil se ostatním současným modelovým řadám Renaultu. Místo kulatých světel má sdružené kapkovité světlomety, takže na řasy je nutné zapomenout. Boční linie si zachovaly jistou „twingovitost“, zadní část je opět podobná větším sourozencům. Také v interiéru už nejsou barevné čudlíky. Nahradily je fádní ovladače, které snad výrobce převzal z mikrovlnné trouby. V kabině se zato objevilo několik  TECHNICKÉ ÚDAJE model - Renault Twingo 1.2 16V/55 kW typ vozu - třídveřový minivůz motor - benzínový čtyřválec objem válců - 1,2 litru max. výkon - 55 kilowattů max. rychlost - 170 km/hod zrychlení 0-100 - 12 sekund spotřeba - 5,7 l/100 km kufr - 230 litrů základní cena - 199 900 Kč cena test. verze** - 249 900 Kč

novinek. Palubní deska už není rovná, ale z její střední části vystupuje kaplička s většinou ukazatelů. Jen otáčkoměr je umístěn na jakémsi tykadle a vystupuje ze sloupku volantu před řidičem. Za ním je pod čelním oknem připevněn takzvaný ježek. Tato novinka Renaultu, jakási deska s gumovými bodlinami, slouží ženám pro uložení brýlí, rtěnek a dalších propriet. Také prostorové řešení vnitřku je praktické, pro čtyři cestující pohodlné. Při testu jsme ocenili možnost posouvání a sklápění zadních sedaček (každé jednotlivě).

bitcoin_skoleni

Jaká byla vlastní jízda? Auto je určeno hlavně do města, podvozek je tedy naladěn tak, aby komfortně překonával i dlažební kostky. Výborný je výhled na všechny strany, motor 1,2 je dostatečně pružný při rozjezdech i na dálnici. Jediná naše výtka patří mírně nepřesnému řazení a také skutečnosti, že výše zmíněný ježek se odrážel v čelním skle auta a ztrpčoval řidiči výhled dopředu.

Nový Renault Twingo je větší a dospělejší než jeho předchůdce, ale ztratil svou osobitost. Má dobré jízdní vlastnosti, praktický vnitřek a nízkou cenu, chybí ale původní flér vozu pro „pařížské ženy“.

  • Našli jste v článku chybu?