Společnost UPC zvýšila rychlost poskytovaných datových přenosů. V rámci podzimní kampaně v nových balíčcích s kabelovou televizí nabízí připojení o rychlostech 60 a 120 Mbit/s.
Foto: UPC
Společnost nabízí momentálně internet o rychlostech 10, 25, 50 a 100 Mbit/s za 494 až 999 korun. U dvojnásobné rychlosti bude cena o stokorunu vyšší. „Nové balíčky služeb jsou sestaveny tak, aby si z nich vybral skutečně každý; student i počítačový expert, rodina s nižším a nebo naopak s vysokým příjmem, sportovní fanoušek i zájemce o filmové hity,“ říká František Malina, tiskový mluvčí UPC, a dodává: „nabízejí dobrou technickou kvalitu a atraktivní obsah za více než zajímavou cenu. Navíc se nemusí bát žádných skrytých podmínek či dodatečných zpoplatňování.“, upřesňuje Malina. Konkurenční Telefónica zvýšila už na jaře maximální rychlost svého xDSL na 25 Mbit/s. Za připojení zákazník zaplatí 850 korun, první rok je cena snížená na 600 korun.
Vaše společnost je v poslední době často kritizována za způsob, jakým vymáhá pokuty za nevrácená zařízení. Proč se problém objevil až teď?
Protože naše společnost začala důsledně sledovat a vymáhat pohledávky. Tím byla celá řada dlužníků, dosud spoléhající na benevolenci UPC zaskočena. V kritice se směšují rozdílné věci - způsob jakým vymáhá naše společnost pohledávky sama a způsob, jakým je vymáhají inkasní společnosti, kterým část svých pohledávek postoupila. I když ten druhý způsob nemůže UPC ovlivnit.
Jak se snažíte zabránit tomu, aby se zákazník nedostal do problémů?
Každému, kdo vypoví smlouvu, je zaslána odpověď. V ní je mu zdůrazněna smluvní povinnost vrátit zapůjčené zařízení na vlastní náklady poštou na určenou adresu, a to do sedmi dnů od data ukončení smluvního vztahu. Nevrátí-li klient zařízení podle předem sjednaných podmínek či dluží-li za službu, je mu zaslána upomínka. Pokud nezaplatí, může dojít k postoupení vzniklé pohledávky třetí straně, popřípadě k přímému soudnímu vymáhání.
Kolika zákazníků se to týká?
Při více než 1,2 milionu denně realizovaných služeb sice tento počet představuje setiny promile, nicméně způsobuje firmě nejen v účetnictví výrazné problémy. Proto jsme zpřesnili systém vymáhání pohledávek, který je téměř totožný s těmi, které využívá většina společností, které nabízí své služby koncovým spotřebitelům.
Proč pohledávky prodáváte vymáhacím firmám?
Protože naše společnost je zaměřena na svůj předmět činnosti, nikoliv však na vymáhání pohledávek. A kdyby pohledávky nevymáhala, nebo alespoň nepostoupila, porušil by její management povinnost pečovat o majetek s péčí řádného hospodáře. Platí, že UPC přistupuje k postoupení pohledávek na zaplacení smluvních pokut v zásadě až s několikaměsíčním odstupem, kdy má klient ještě možnost bez jakékoli sankce vrátit příslušné zařízení. Po prodeji pohledávky už nemůžeme způsob vymáhání ovlivnit.
Proč si za nevrácení modemu účtujete pokutu pět tisíc korun?
Do smluvní pokuty je zahrnuta cena zařízení, která se v případě HD/PVR boxů či modemů ED 3.0 pohybuje v řádu tisíců korun, a nutné náklady spojené s vymáháním. Co se týče zasílání poštou, je tomu tak proto, že UPC působí ve více než tři sta lokalitách a náklady na středisková sběrná střediska by celý proces neúměrně finančně zatížila pro všechny strany.