Menu Zavřít

Fresh Flus

25. 10. 2005
Autor: Euro.cz

(EURO 40/2005)

Skutečně mne potěšilo, že při dnešní hnusmánii s prošlými výrobky někdo také napsal něco o celkové kvalitě potravinářských výrobků a kultuře stravování v Česku vůbec. Již dlouhou dobu jsem znechucen tím, co se prodává, a také tím, v jakém prostředí se dnes často nakupuje. Popravdě řečeno je to ostuda nás všech.
Nejsem žádný labužník, přesto se často nestačím divit, co vše si člověk může koupit za „dobrotu“. Nejde pouze o poslední dobou tolik probírané maso, salámy a sýry, ale také například o kávu nebo vodu. Dva litry ochucené vody za čtyři koruny je dnes běžná věc, ale pokuste se té věci napít…Vůbec jsem si nedokázal představit, že pitná voda může být tak ošklivá, a přesto tyto výrobky nakupuje obrovské množství lidí! To samé platí o kávě. Copak lidé už ztratili chuť, nebo je to opravdu pouze z finančních důvodů? Osobně nejsem příliš movitý človek (studuji a přitom pracuji na zkrácený úvazek), přesto o koupi těchto pseudopotravin vůbec nepřemýšlím. Zkrátka radši si udělám dobře na jazyku, v žaludku a tím pádem i na duši, a hned se cítím lépe na světě. Člověk přece nemusí nakupovat luxusní výrobky, stačí si vybírat, ochutnávat a posléze preferovat určité výrobce.
Další věci je kultura a prostředí prodejen. Co předvádí prostředím a sortimentem například Norma, je opravdu k pláči. Proto mne mrzí odliv „Francouzů“ z našeho trhu, jelikož tam se alespoň člověk cítil civilizovaněji a měl z čeho vybrat.

WT100

Tomáš Jíra
Tomas.Jira@logos.cz

  • Našli jste v článku chybu?