Menu Zavřít

Frýdek-Místek odmítá investory

25. 9. 2006
Autor: Euro.cz

PŘÍCHOD AUTOMOBILKY HYUNDAI Magistrát ve Frýdku-Místku musí odmítat investory, kteří přicházejí v souvislosti s chystanou stavbou automobilky Hyundai v nedalekých Nošovicích. Zájemci už mohou mít problém sehnat volný pozemek i jinde v regionu.

**PŘÍCHOD AUTOMOBILKY HYUNDAI

Magistrát ve Frýdku-Místku musí odmítat investory, kteří přicházejí v souvislosti s chystanou stavbou automobilky Hyundai v nedalekých Nošovicích. Zájemci už mohou mít problém sehnat volný pozemek i jinde v regionu.

Odvanáctihektarovou průmyslovou zónu Chlebovice, kde již působí výrobní závod německé firmy Blanco CZ, je díky plánované stavbě automobilky Hyundai v nedalekých Nošovicích takový zájem, že by nebyl problém naplnit ji několikrát. S nepořízenou tak musel v posledních týdnech odejít například korejský a švédský výrobce autodílů.

Poslední větší volný pozemek v průmyslové zóně Chlebovice slíbili frýdeckomístečtí radní korejskému subdodavateli Hyundai, firmě Hanil E-Hwa Company. „Rada města FrýdkuMístku už schválila nájemní smlouvu na zbývající volnou plochu v chlebovické zóně pro Korejce. Jejich investice by měla dosáhnout přibližně 840 milionů korun,“ potvrzuje náměstek frýdecko-místecké primátorky Miroslav Dokoupil.

Firma Hanil E-Hwa Company vyrábí interiérové komponenty z textilu a plastu pro automobily. Je významným subdodavatelem automobilek Hyundai Motor Company a Kia Motors Slovakia, která vyrábí automobily nedaleko Žiliny. Výstavba subdodavatelského závodu, má začít na jaře příštího roku.

Podle Dokoupila se daří i české pobočce firmy Blanco, která v Chlebovicích se zhruba stovkou zaměstnanců vyrábí nerezové zařízení a vybavení. „Společnost již odkoupila i další pozemky a hodlá svou investici rozšířit,“ upřesňuje Dokoupil.

Frýdek-Místek nemůže investorům nabízet ani pozemky v téměř plné průmyslové zóně Lískovecká. Ve dvanáctihektarové zóně působí likérka Kwaczek a italský výrobce plastových víček Viroplastik. V příštím roce tam plánuje stavbu závodu i výrobce medových dortů Marlenka.

Investoři, které táhne do regionu obří investice Hyundai, mohou mít problém sehnat místo i jinde. Dopředu obsazená je podle náměstka ostravského primátora Petra Kajnara i strategická dvousethektarová zóna, která se buduje v Mošnově na Novojičínsku pro subdodavatele Hyundai. Polovinu mošnovské zóny Ostrava blokuje pro investora typu Dell, aby eliminovala vliv automobilového průmyslu.

MM25_AI

Podle náměstka moravskoslezského hejtmana Pavla Drobila je jasné, že kvůli obrovskému zájmu o podnikání a investice v kraji se dříve nebo později kapacitní možnosti průmyslových zón budovaných na zelené louce vyčerpají. „Řešením je - a rozhodně v tom vidíme velkou perspektivu -regenerace starých továrních areálů pro potřeby nového podnikání,“ říká.

Kraj podle něj pomáhá s regenerací starých továren poslední dva roky, dosud podpořil projekty Karviné nebo ostravské části Hrušov. Jedná i o využití areálů ve vlastnictví OKD.

  • Našli jste v článku chybu?