Společnost FTV Prima, která v Česku provozuje pět televizních stanic, loni zvýšila zisk po zdanění o 61 procent na 481,4 milionu korun. Tržby stouply o víc než sedm procent na téměř tři miliardy korun.
Z hlediska hospodářského výsledku byl loňský rok nejúspěšnější v historii společnosti, uvedl ve výroční zprávě generální ředitel FTV Prima Marek Singer. „K tomuto výsledku výrazně napomohla jak změna obchodní politiky a meziroční růst investic na TV reklamním trhu o cca čtyři procenta, tak atraktivita a výkonnost programové nabídky skupiny Prima,“ dodal.
Prima loni zůstala druhou nejsledovanější komerční televizí za Novou. V cílové skupině od 15 do 69 let, na kterou Prima zejména cílí, se loni zvýšila sledovanost jejích stanic na 21,62 procenta z 21 procent o rok dřív, cituje výroční zpráva čísla ATO-Nielsen Admosphere. „Mírný pokles sledovanosti programu Prima byl kompenzován výkonností programu Prima Max,“ uvedl Singer.
Televize Prima |
---|
Vysílá v Česku od června 1993, původně pod názvem Premiéra. Nyní má v Česku stanice Prima, Prima Cool, Prima Love, Prima Zoom a Prima Max. Jednu televizní stanici má Prima na Slovensku. Mateřskou společnost FTV Prima Holding ovládá ze 62,5 procenta přes svou skupinu GES podnikatel Ivan Zach, zbylý podíl patří přes skupinu Alphaduct podnikateli Vladimíru Komárovi. Polovinu holdingu do letošního dubna vlastnila švédská televizní společnost MTG. |
Negativně se do hospodaření Primy podle jejího šéfa promítl neúspěšný projekt Prima Port, jehož cílem bylo vytvořit skupinu uživatelů pro rozvoj přímého marketingu. Firma projekt ke konci loňska ukončila. Pro letošní rok chce Prima podle výroční zprávy dosáhnout nárůstu průměrné smluvní ceny reklamy o desetinu.
Čtěte dále: