Menu Zavřít

Fúze povolena

2. 6. 2006
Autor: Euro.cz

KMV a Poděbradka

MM25_AI

PRAHA (foj) - Italský podnikatel Antonio Pasquale může rozšířit své království minerálních vod. Ke značkám Mattoni a Magnesia získá i Poděbradku. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže totiž minulý týden posvětil spojení firem Karlovarské minerální vody (KMV) a Poděbradka. Svůj souhlas však podmínil splněním několika podmínek. Minimálně po dobu pěti let od rozhodnutí úřadu musí zůstat zachovány nynější obchodní značky produktů Poděbradky. Po stejnou dobu jsou spojené firmy navíc povinny jednat o cenách dodávek s odběrateli odděleně a musí udržet současné cenové rozdělení vyráběných nápojů tak, že nebude snižován dnešní podíl nápojů nižší cenové kategorie.
Pasquale o Poděbradku usiloval pět let. V roce 2001 ji sice ovládl, ale tehdejší šéf antimonopolního úřadu Josef Bednář spojení zamítl. Své rozhodnutí zdůvodnil tím, že nově vzniklé uskupení ovládne sedmdesát procent trhu a zabrání konkurenci. V roce 2004, po dlouholetých sporech s úřadem, musel Ital Poděbradku opustit a zaplatit mnohamilionovou pokutu.
Letos však antimonopolní úřad již s novým šéfem Martinem Pecinou dospěl k rozhodnutí, že situace na trhu balených přírodních vod se za posledních pět let výrazně změnila a že podíl nově vniklého subjektu nepřekročí padesát procent. „Oproti roku 2001 došlo také k růstu dovozů přírodních vod do České republiky a k nárůstu podílů nápojů prodávaných pod značkou obchodních řetězců,“ tvrdí úřad.
Sloučení KMV a Poděbradky se nelíbí konkurenci. „Rozhodnutí antimonopolního úřadu považujeme za zásadně nesprávné, protože povede k devastaci konkurenčního prostředí na trhu balených vod,“ rozhořčeně reagoval majitel Karlovarské korunní kyselky Vladimír Komár.

  • Našli jste v článku chybu?