Modrá je dobrá. To si myslí nejen Ondřej Hejma a Žlutý pes, ale taky Česká spořitelna, která prý chce od října nabízet služby pod novou značkou Blue. Lepší služby pro lepší lidi. Pro ty, kteří mají měsíční příjem nad třicet tisíc korun.
Cedule s novým logem by měly doplnit ty stávající na sto třiceti osmi pobočkách České spořitelny. V prostorách oddělených od těch pro obyčejné lidi má na lepší lidi čekat osobní bankéř, příznivější úroky u půjček i spoření, investiční poradce. A pro ty, kteří se nebudou chtít do banky trmácet, bude na webu k dispozici virtuální bankéř. A další.
Mezi námi, není to nic až tak zvláštního – zákazníky, ze kterých může kápnout víc, si hýčká nejedna banka. Žádná z nich je ale zatím nezkusila vydělit je z masy méně majetných klientů takhle viditelně, až ostentativně. Proč se do toho pouští právě Spořka a právě teď?
Proti proudu (času)
Nedávno na sebe Česká spořitelna upozornila zvedáním poplatků za běžné služby. V době, kdy se jiné banky předhánějí, kdo toho zákazníkům nabídne víc zadarmo. Obrana Spořitelny byla chabá: U nás můžete mít běžný účet taky zadarmo – když si nakoupíte balíček jiných služeb.
Takové zadarmo prostě není zadarmo. A navíc nevyhovuje lidem, kteří si nechtějí s bankovními službami hrát Tetris a bavit se tím, že když do sebe šikovně zapasují jednotlivé bankovní služby, zmizí jim nějaký poplatek. Na to je totiž potřeba prostudovat spoustu podmínek a pravidel – jejichž studiem chce trávit čas málokdo. Moderní je jednoduchost a účelnost.
Česká spořitelna je vnímaná tak trochu jako dinosaurus, veliká, nemotorná, zastaralá. Zvyšováním poplatků se ovšem image předpotopního monstra nezbaví. Už teď je účet ve Spořce v některých kruzích společenská diskvalifikace. Je to banka příliš masová a příliš obyčejná. Leckomu – nepěkně řečeno – smrdí. A jestli doteď nebyla brána jako jedna z těch dražších, po pohybu v cenících už to tak bude. Tys jim ještě neutekl, budeme slýchat častěji a častěji.
Je ta horákyně opravdu chytrá?
Pokusit se z toho vybruslit tím, že část služeb, kterou už banka provozuje, převleče do nového kabátku, to je nápad hodný chytré horákyně: Postavíme krásnou voňavou banku pro lepší lidi, ale postavíme ji uvnitř té, co smrdí.
Celý komentář najdete na serveru Peníze.cz.
Čtěte také:
Česká spořitelna chce prodávat na pobočkách energie
Česká spořitelna ode dneška zdražuje odchozí platby
České spořitelně klesl pololetní zisk zisk o pět procent na 7,78 miliardy korun