Evropský výrobce konečně oficiálně reaguje na nezájem provozovatelů o čtyřmotorový kolos. Úplné zastavení jeho výroby však údajně není na pořadu dne.
Zatímco ještě v roce 2015 dodal Airbus zákazníkům 27 letadel A380, od roku 2018 zpomalí výrobu na pouhých 12 kusů ročně. Uvedl to šéf společnosti Fabrice Bregier na aerosalonu ve Farnborough. Nové opatření označil za „proaktivní“. Zdůraznil však, že s ukončením výroby největšího modelu nepočítá: „A380 tu s námi ještě nějakou dobu zůstane,“ řekl.
O problémech s odbytem kolosálního čtyřmotorového letadla jsme podrobně informovali už ve článku Obří Airbus A380 létá od května i do Prahy a naposledy v Propadák A380. Obří Airbus kupují jen Emirates.
Z celkem 319 objednávek Airbus již dodal zákazníkům 193 kusů, zbývá jich tedy 126. A další objednávky nepřicházejí. Šéf Emirates Tim Clark tlačí výrobce do varianty A380neo s úspornějšími motory, samotný Airbus však vidí pro takový model prostor na trhu až po roce 2022.
Letecké společnosti se více přiklánějí k nové generaci obřích dvoumotorových letadel jako Airbus A350 a Boeing 777X. Ta není tak těžké naplnit jako dvoupodlažní A380 a jejich provoz je z principu hospodárnější.